איך עובדים עם ג’מייל בענן

איך עובדים עם ג'מייל בענן
איך עובדים עם ג’מייל בענן

מהי טכנולוגיית ענן? 

בשנים האחרונות אנחנו שומעים הרבה את המונח “ענן” או “מחשוב ענן”. יש אנשים, כשהם שומעים את המונח ענן, הם מהנהנים בראשם, ומקשיבים לבני שיחם, אבל לא ממש מבינים במה מדובר. ולפעמים, יש כאלה שאינם מתביישים ושואלים בעצם, מהו מחשוב ענן? אז לפני שנעסוק בתפקוד של ג’מייל בענן, נעשה סקירה קלה כדי להבין מה עומד מאחורי המונח ענן. כעיקרון, מחשוב ענן משמש היום כפתרון מעולה עבור ארגונים וגופים המונים עשרות או אלפי מועסקים, אשר משתמשים במחשבי החברה ומחוברים לאותו שרת או למספר שרתים.

במקום שארגון יתקין לכל עובד תוכנות הפעלה וכדומה, ויחזיק צוות שיעניק שירותי תמיכה לעובדים, הארגון יכול לרכוש תוכנה אחת ולהתקינה על שרת מבוסס על רשת Web-Based. במצב כזה כל המשתמשים יהיו מחוברים דרך אותה הרשת לתוכנה שהותקנה עליו, ולא באמצעות המחשב האישי שלהם. במידה ויהיה צורך לתקן, לשנות או להוסיף תוכנות חדשות, ניתן יהיה לעשות זאת בשרת הראשי פעם אחת בלבד. למעשה, השרת שעליו מותקנת התוכנה שמשרתת את כל העובדים, אינו נמצא פיזית במקום העבודה, אלא מנוהל ע”י חברה אחרת והיא זו שדואגת לתחזק את השרת ושומרת עליו מאובטח ומגובה עבור הארגון ועובדיו. שיטה עבודה זו נקראת Cloud Computing והיא בעצם, מחשוב ענן.

איך עובדים עם תוכנה חדשה וחכמה? 

בדומה לכל הקבצים והתכנים הנמצאים על המחשב שלכם, כאשר אתם עובדים עם טכנולוגיית ענן, גם הדואר האלקטרוני שלכם, לא ממש יושב על המחשב שלכם, אלא על השרת המאובטח של החברה. נהלי האבטחה המוקפדים והצוות המקצועי המאבטח את השרת (קראו עוד על קייטנת סייבר), מסירים את החשש מפגיעה בחיסיון של הקבצים הרגישים הנמצאים בשרת, ביניהם תיעוד הדואר האלקטרוני של המשתמשים. צוות מקצועי ומיומן מאבטח ומטפל בשרת ודואג שהתכנים הרבים היושבים על המחשב,  זוכים לטיפול שוטף ומיידי בעת שמתגלה תקלה. למעשה, אתם יכולים להמשיך לעבוד עם הג’מייל שלכם בשרת ענן, כפי שעבדתם בעבר, ללא חשש שהמייל הרגש שלכם ייחשף או חלילה, יילך לאיבוד.

המשתמשים בדואר אלקטרוני העובדים עם טכנולוגיית ענן נהנים מתיאום מלא בין כל העובדים והמחשבים בכל עת, בכל פלטפורמה (מחשב המשרד, בטאבלט, בבית, בנייד ובסמארטפון) ומכל מקום. בדרך זו, למעשה ניתן לבצע כל פעולה וגם לבחור את המידע והנתונים שהעובדים רוצים לשתף ביניהם. כל התכתובות, הנתונים והמידע נשמרים ומגובים על שרת הענן, באופן מוצפן ומאובטח. ניתן לגשת אליהם מיידית מכל מקום בעולם. שיטת העבודה בטכנולוגיית ענן תורמת רבות להתייעלות העבודה ומגנה על התכנים והקבצים מכל סכנה, אישית או גלובאלית.

אולי יעניין אותך:

לימודי סייבר למתחילים

קורס מחשבים למתחילים

בדוק גם

איך הפכה אינסטגרם לאחת האפליקציות הפופולאריות ביותר בעולם

כמעט כולם משתמשים באינסטגרם או לפחות, שמעו עליה. אינסטגרם הינה אפליקציה חינמית המאפשרת לשתף תמונות …

Call Now Button