אילו מנהגים של סוכות חשוב להכיר

מהם מנהגי החג? מהי המהות של החג? מדוע יושבים בסוכה? מדוע קוראים לחג בשמו? מהם סמלי החג?  יש הרבה שאלות הקשורות לסוכות, שלחלקן אנחנו יודעים לענות, אך יש כמה שאלות, שאנחנו לא ממש יודעים את התשובה. ננסה ביחד להבין ולענות על השאלות, שנשמעות מאד פשוטות ונדושות, אך לא תמיד אנחנו יודעים לענות עליהן.

חג ייחודי עם המון מנהגים והכנסת אורחים

מבין חגי תשרי המתחילים בראש השנה ומסתיימים בשמחה תורה, סוכות הוא החג המשפחתי והייחודי ביותר. גם בחגים האחרים, בני המשפחה מסבים לצד השולחן, כמו בליל הסדר ובראש השנה. אבל בסוכות, יש משמעות נוספת, כאשר בני המשפחה וחברים מתאספים בין קורות הסוכה. בסוכות, בני המשפחה והאורחים, יכולים ליהנות מאווירה קצת אחרת, כאשר הם יושבים בסוכה המקושטת שהוכנה במיוחד לקבלת אורחים רבים. הסוכה יכולה לעמוד בגינה של הבית, בחצר של הבניין המשותף, או במרפסת של הדירה. לחג סוכות יש מנהגים יפים וייחודיים וזה הזמן להיזכר בהם, ולהבין אותם קצת יותר לעומק.

ממה נובע המנהג של ישיבה בסוכה?

שמו של החג, “סוכות”, נובע מהמנהג של הישיבה בסוכה, אך מדוע התחילו במנהג הזה ומתי? בפסוק בספר ויקרא, יש הסבר למנהג המוכר ביותר של החג: למען ידעו דורותיכם כי בסוכות הושבתי את בני ישראל בהוציאי אותם מארץ מצרים.” (ויקרא כ”ג, מ”ב-מ”ג). ניתן להסיק מהפסוק, שמקורו של שם החג, קשור במצווה המרכזית שלו, והיא, ישיבה בסוכה במהלך כל ימי החג, זכר לסוכות שנבנו ע”י בני ישראל ובהם הם ישבו, כשהם יצאו בחופזה ממצריים. פרשנות נוספת לישיבה בסוכה, מתייחסת לזכר “ענני הכבוד” שהגנו על בני ישראל בשהותם במדבר.

תאריך החג ושמות נוספים

תאריך החג חל בט”ו בתשרי, ונמשך שבוע ימים עד כ”א בתשרי. תחילת החג הינו 5 ימים לאחר יום הכיפורים. הוא נחגג במשך 7 ימים ומסתיים כשמתחיל חג אחר, חג שמחת תורה. כמו חגים נוספים ביהדות, גם לסוכות יש מספר שמות. בלשון התורה, נמצא כינוי נוסף לחג והוא, “חג האסיף”, וזאת בגלל שבימי קדם, היו מתקיימים בתקופה זו בארץ ישראל, אסיף הפירות ותבואות הקיץ. שם נוסף של החג, הוא “זמן שמחתנו”, והוא מתקשר להיותו של החג, חג שמח, למעשה החג השמח מכל חגי ישראל.

סמלי החג

לחג סוכות מספר סמלים שלכל אחד מהם משמעות ייחודית.

* ישיבה בסוכה – הקמה וישיבה בסוכה בימי החג היא מצווה עבור יהודים בכל העולם.

* ארבעת המינים – מצוות נטילת ארבעת המינים, היא אחת המצוות החשובות בחג. ארבעת המינים הם: אתרוג, לולב, הדס וערבה.

* הושענות – בעת התפילות בבית הכנסת בזמן החג, נהוג להוסיף לתפילות בקשות ייחודיות המתקשרות לירידת גשמים, בישועה ועוד.

בדוק גם

🌈 גידול דור של חדשנים ויזמים במרכז הדרכות סאן ספארק! 🌈

בעולם שבו חדשנות ויזמות הם המפתח להצלחה, חשוב יותר מתמיד להכין את ילדינו לעתיד. בסאן …

Call Now Button