הפייסבוק – הרבה יותר מסתם רשת חברתית

רשתות חברתיות – המהפכה החברתית של המאה ה-21

הפייסבוק כבש את העולם מיד עם הפצתו בשנת 2006. הרשת החברתית שהחלה את דרכה בשנת 2004 כרשת אשר חיברה בין הסטודנטים באוניברסיטת הרווארד הפכה לנחלת הכלל בספטמבר 2006. מבנה האתר והאופציות שהוא הציע למתחברים היו שונים מכל מה שהיכרנו לפני כן, ותוך זמן קצר, פייסבוק הפך למגפה של ממש.

כמו תוכנות רבות אחרות, גם לפייסבוק יש אפליקציה בטלפונים הניידים המאפשרת לחברים להיכנס לדף הפרופיל שלהם, לעדכן ולהתעדכן במה שקורה אצל החברים האחרים.

המשמעות של פייסבוק בחיינו מתפרסת על תחומים רבים. למשל, התחום הכלכלי, התעסוקתי, המדיני, דיפלומטי, פוליטי ועוד. ארגונו של מארק צוקרברג, מעסיק אלפי עובדים בעולם, שמרוויחים סכומים נאים תמורת עבודתם בארגון צעיר ורווחי. מעבר למקומות העבודה שהארגון מספק בעשרות מדינות, הוא גם מעסיק גורמים רבים המנסים לפרוץ לחשבונות הסודיים של המשתמשים. פייסבוק אף משמש כמקום אידיאלי להעברת מידע ומסרים בין גופים חתרניים. בתקופה האחרונה, לאחר שהתגלה שטרוריסטים עושים שימוש בפייסבוק כאמצעי להעברת מסרים, שירותי הביטחון של מדינות רבות החלו לעקוב אחרי המשתמשים ברשת החברתית הפופולארית.

מיליארד סינים לא טועים – גם לא מיליארד עוקבים בפייסבוק

הרשתות החברתיות, ובעיקר פייסבוק, הינן אחראיות ללא מעט שינויים חברתיים שהתרחשו בשנים האחרונות, באזורים שונים בעולם. למשל, צעירים ברחבי העולם, מביעים מצוקה, חרדה, כעס, אי שביעות רצון מהעולם שהם חיים בו, וכמו הגלים האדירים שאנו רואים באצטדיוני כדורגל, גם הפייסבוק מצליח לייצור קבוצות מחאה, שביום אחד בהיר, יוצאות מבתיהם והופכות את המחאה באתר האינטרנט הפופולארי, למחאה חברתית אמיתית.

אם לפני מספר שנים הרשת החברתית פייסבוק, הייתה מקום מפגש קבוע, בעיקר בקרב הדור הצעיר המצב השתנה ולא רק צעירים מבקרים באתר. בשנים האחרונות אפשר לראות נהירה של אנשים שמזמן חצו את גיל ה-30 ורואים בפייסבוק כלי מצוין לחדש קשרים עם מכרים וותיקים, להתעדכן מה קורה עם חברים שגרים רחוק, או ליצור קשרים חדשים באמצעות קשרים קיימים. אמנם, הדור הצעיר מעט נרתע כשהוא רואה את ההורים מצטרפים למגיפת הפייסבוק, אך אחרי פרק זמן קצר, הם מתרגלים לנוכחות של ההורים. גם ההורים מודעים לעובדה, שבאותה המידה שהם יכולים לעקוב אחרי הפעילות של ילדיהם, גם הילדים עשויים לגלות על הוריהם, הרבה פרטים עסיסיים ומעניינים.

בדוק גם

סאן ספארק מרכז הידע ומחשבים שנת 2004

סרטון היסטורי על סאן ספארק – מרכז הלימודים לילדים, חנות ומעבדת מחשבים באשדוד. בשנת 2004.

Call Now Button