לבטים וספקות בדרך לבחירת מקצוע עתידי

21495131_l

מתי יודעים בוודאות איזה תחום מקצועי לבחור

ישנם הרבה גורמים אשר משפיעים על בחירת מקצוע עתידי. מגדר, כישורים אישיים, השפעה מהבית והסביבה, רשמים שהתקבלו במשך השנים, והשפיעו באופן כלשהוא על השאיפות המקצויעיות של הילד. בעידן המודרני רבים רואים במקצועות המחשב מסלול מקצועי מהנה, מאתגר ומשתלם מבחינה כלכלית. עם זאת, לא תמיד השאיפות והחלומות של גיל הילדות ותחילת הנעורים, עדיין רלוונטיים בגיל ההתבגרות ובתיכון.

השאיפות של ילדים בגיל 8-12 יכולות להשתנות בגילאים בוגרים יותר. במשך הזמן הילדים מתבגרים, נחשפים לנושאים חדשים, מפתחים כישורים נוספים, מגלים עניין בתחומים חדשים ומאבדים עניין בנושאים שכבר לא מדברים אליהם.

מתחילים עם תחביב וממשיכים למקצוע העתיד

מי שאמורים לעקוב אחרי השינויים וההתפתחות של הילדים, הם ההורים. במקרים רבים, הורים חושבים על חוגים מסןימים כמתאימים לילדיהם, בתקווה שהילדים ייהנו מהמסגרת החדשה ומהתחום שנבחר עבורם. כדאי לשים לב, שישנם תחומים שבמשך הזמן הופכים למאתגרים יותר וברגעים מסוימים, עלולים לגרום לילדים לחוש שהם הגיעו לנקודת משבר. רצוי שהורים ייקחו בחשבון, שלא כל חוג נועד אך ורק להנאת הילד, אלא ישנם חוגים שנועדו לאתגר ולקדם את הילדים, כמו עמידה בלוח זמנים של הגשת עבודות והכנה לבחינות.

חוגים למחשב לילדים בגיל צעיר, מכין אותם היטב מכמה בחינות לקראת האתגרים שיעמדו בפניהם, כאשר הם ירצו לבחור מקצוע עתידי. ראשית, ההורים הם אלה המאפשרים לילדיהם להגשים את השאיפות שלהם, בכך שהם מסייעים לילדים בקבלת ההחלטות החשובות, מכוונים אותם למסלול ודואגים שילדיהם יוכלו להשתתף בחוגים שהם בחרו בהם.

חוגים למחשבים מושכים אליהם ילדים בכל הגילאים, מסקרנים ומאתגרים אותם.

מעבר להיותו תחום שילדים ובוגרים עוסקים בו באופן שוטף, תחום המחשב הינו תחום שכולנו נחשפים אליו מדי יום. בימינו, מוצאים חוגים בתחום המחשוב לילדים, מתבגרים, מבוגרים ועוד. החוגים מותאמים לדרישות ולצרכים של המשתתפים, כשחלקם מעניקים לבוגרים תעודות גמר ומקצוע.

במכללת סאן ספארק מתקיימים חוגים וקורסים בתחום המחשוב המותאמים לילדים ולמתבגרים במגוון מקצועות. ילדים מגיל שמונה יכולים להשתתף בחוגים לילדים, כמו:חוגים למתכנתים, טכנאי מחשבים, גרפיקה, מנהל רשתות ועוד. ככל שהילדים מתבגרים הם מפתחים את היכולות הטכניות והשליטה שלהם בחומרי הלימוד הולכת ומתפתחת, הם משכללים את היכולות שלהם,הם מגיעים לרמת ידע גבוהה אשר מאפשרת להם לעסוק בתחומי הלימוד שלהם, באופן מעשי ומקצועי.

האחריות של ההורים כלפי ילדיהם בעת שהם מתלבטים לגבי בחירת תחום מקצועי,במיוחד כמו תחום המחשבים, שהוא גם מתאגר מבחינת חומרים וגם מבחינה כלכלית, היא לאפשר לילדיהם לגלות בעצמם אם הם מעוניינים להשתתף בחוגי מחשוב, וכמובן, האם התחום מספיק מעניין ומאתגר אותם.

בדוק גם

איזו השפעה יש להורים על מקצוע העתיד של ילדיהם

תפקידם של הורים בבחירת תחום או מקצוע עתידי של ילדיהם, הוא תפקיד חשוב ועשוי להשפיע …

Call Now Button