מדוע כדאי להשקיע בפיתוח כושר חשיבה אצל ילדים

3232031_l

מהי החשיבות של פיתוח כושר החשיבה בגיל צעיר?

פיתוח הגוף הינו דבר חשוב, אין על כך עוררין. אבל בינינו, מה עם פיתוח כושר החשיבה? הטכנולוגיות המתקדמות משלטות על חיינו, והרבה פעולות קטנות שהיינו עושים בעצמנו, אפשר לעשות בלחיצה על כפתור, מבלי לבזבז אנרגיות פיזיות או כל מחשבה עליהם. במקום ללכת לבנק או לדואר לשלם חשבונות, אפשר להיכנס לאתר באינטרנט ולבצע את הפעולות באופן אוטומאטי אפילו בטלפון הנייד. לא צריך לחשוב הרבה ולא צריך להזיז את הגוף. רוצים כמה דוגמאות לפעולות שהיינו עושים בעבר והיום אין בהן צורך? למשל, מי זוכר בעל פה, מספרי טלפון? או חשבונות בנק, כתובות מגורים או כתובות מייל? כמעט ואין צורך לזכור מידע חשוב, כי הוא מאוחסן בזיכרונות של הטלפון הנייד או בספר טלפון על המחשב.

למעשה, אנחנו לגמרי תלויים במידע שהזנו במחשב או בטלפון הנייד. אפשר להביא עוד הרבה דוגמאות כיצד אנחנו משתדלים להעמיס כמה שפחות על המוח שלנו. וחבל שכך, כי המוח הוא איבר בגוף, שחייב להיות כל הזמן בפעולה, כי אחרת הוא עלול להתחיל להתנוון וזה עלול להיות מצער מאד. נכון, שילדים בגיל צעיר, לא צריכים לדאוג לניוון של תאים במוחם. עם זאת, פיתוח כושר החשיבה אצל כל אדם, כולל ילדים, מאפשר ניצול גבוהה של מיומנויות חשיבה שהמוח שלנו מסוגל לספק.

מהי חשיבה?

חשיבה הינה פעילות אשר עוסקת במידע הקיים במוחו של האדם. המידע יכול להיקלט ע”י חושים, יכול להישמר בזיכרון ולהישלף בעת הצורף, יכול לעבור עיבוד וארגון מחדש במוח ועוד. החשיבה אף עוסקת בתהליכים שונים שבאמצעותם נוצר מידע חדש, כמו הסקת מסקנות בעזרת מידע שנאסף או נקלט. במהלך חייו, אדם נמצא כל העת בתהליך של קליטת מידע חדש ועיבודו. במיוחד בימינו, שילדים חשופים לשפע של מידע בתחומים רבים, פיתוח כושר החשיבה יגביר את  יכולתו לקלוט ולעבד את המידע המגיע אליו. ילדים צעירים בעידן הנוכחי, משתמשים בטלפונים ניידים, מורידים אפליקציות ונדרשים להשתמש בשפה נוספת, בשפה האנגלית. על מנת לנצל באופן אופטימאלי את יכולת החשיבה שלהם, כדאי להשקיע בפיתוחה כבר מגיל צעיר.

כיצד ניתן לפתח את כושר החשיבה

פיתוח כושר החשיבה אצל ילדים יכול להתבצע באמצעות ההתפתחות הקוגניטיבית שלהם. ההתפתחות הקוגניטיבית היא תהליך שכל אדם עובר והוא מבטא את העלייה ביכולתו לחשוב ולשקול, להבין תהליכים ולפתור בעיות ככל שהוא מתקדם בגיל. התקדמות זו מתרחשת בזכות ההתפתחות של מיומנויות חשיבה. ניתן לפתח את מיומנויות החשיבה, במספר דרכים. בסאן ספארק מרכז הידע, מתקיימים חוגים לילדים, המסייעים להם לפתח את כושר החשיבה שלהם מגיל צעיר. למשל, חוג שחמט לילדים צעירים, מפתח אצל הילדים יכולות ותכונות שבמהלך הזמן יקנו להם את הכלים להצליח בתחומים שילדים אחרים, שלא עברו הכשרה דומה, יתקשו להתמודד איתם. קורס שחמט לילדים משפר אצלם תחומים הדורשים ריכוז וחשיבה מהירה, מעמידים אותם במצב שהם צריכים להחליט במהירות על הדרך הטובה ביותר להתמודד עם קשיים, ומפתח אצלם ערכים כמו סבלנות וסובלנות, הם לומדים כיצד להפסיד ולנצח בכבוד ועוד.

בדוק גם

המכללה המובילה בישראל להכשרת ילדים ונוער במקצועות המחשב וההיי-טק

סאן ספארק – המכללה המובילה בישראל להכשרת ילדים ונוער במקצועות המחשב וההיי-טק ובעלת מוניטין של …

Call Now Button