מהם ההבדלים בין טאבלט, מחשב נייד או סמארטפון

18007133_l

לפי אילו קריטריונים בוחרים איזה מכשיר לקנות

כל מי שצריך לקנות היום מחשב, מתלבט בין קניית טאבלט לבין קניית מחשב נייד. מעטים הם אלה שקונים היום מחשב נייח, למרות שעדיין יש כאלה. שוק המחשבים מתמקד בעיקר במחשבים ניידים, בכל מיני גדלים ובטאבלטים. כמובן שישנם הבדלים משמעותיים בין מחשבים ניידים לבין טאבלטים וחשוב לזכור זאת. לכל אחד מהמכשירים יש את היתרונות והחסרונות שלו, ואת הבחירה ביניהם חייבים לעשות לפי קריטריונים מסוימים. בסופו של דבר, המשתמשים בוחרים במכשיר שיענה על הדרישות שלהם, לאחר שהם בחנו כל מכשיר בנפרד והשוו ביניהם. לאחרונה, התווסף מכשיר נוסף למשוואה, והוא הסמאטרפון האישי, שבמקרים רבים משמש ככלי עבודה של אנשים שנמצאים כל הזמן בתנועה ולא תמיד נושאים עמם את המחשב הנייד או את הטאבלט שלהם.

הבחירה בין אחד משלושת המכשירים מתייחסת למספר נושאים. ראשית, היקף השימוש במחשב. האם האדם זקוק למחשב צמוד אליו רוב שעות היום? האם העבודה שלו מתבצעת בתנועה, כשהוא נוסע ממקום למקום, או במשרד עם יציאות מועטות? האם סוג העבודה של המשתמש מחייבת מקום אחסון גדול, שאפשר לקבל בעיקר במחשב נייד, אך הרבה פחות בטאבלט ועוד פחות בסמארטפון? חשוב לזכור, שלפטופ איכותי, יכול להיות סוס עבודה רציני, לעמוד בדרישות של משתמשים שהמחשב הנייד שלהם הוא כלי העבודה העיקרי שלהם. למשל, מחשב נייד שמלווה אותם גם לנסיעות לחו”ל ומשמש אותם כשהם מעבירים הרצאות ועוד. מעבר למפרט הטכני של כל אחד המכשירים, נושא העלות של המכשיר חשובה מאד בעיני המשתמשים. מחשב נייד משוכלל ומתקדם יכול להגיע לסכום של כ-15,000 ₪. לעומת זאת, טאבלטים מתקדמים יכולים לעלות עד סכום של כ-2,500 ₪. מכשיר סמארטפון מתקדם יעלה בערך כ-6,000 ₪.

מתי יודעים מה כדאי לקנות?

מי שעדיין מתלבט בין רכישת טאבלט, מחשב נייד או סמארטפון, בגלל הבדלים בגודל, בנוחות ובפונקציות מסוימות, צריך להקדיש מחשבה נוספת, מהם יעדיו של המכשיר. יש לזכור שרבים מעדיפים להשתמש בטאבלט בגלל גודלו הקומפקטי של הטאבלט, שניתן להכניס אותו לתיק צד, בגלל מסך המגע הנוח והאופציות המאפשרות לכתוב על הטאבלט מסמכים באמצעות מקלדת וירטואלית. את אותן הפונקציות שיש היום בטאבלט אפשר למצוא גם במכשירי סמארטפון מתקדמים. אך לאחרונה, אפשר גם למצוא מחשבים ניידים, עם מסך מגע, שגם מתקפל, ונשלף. כמובן, שהאופציות הייחודיות מייקרות את המחיר של המחשבים הניידים, אך הן בעלות חשיבות רבה, למי שהמכשיר הנייד שלו, הוא גם מקום העבודה שלו.

בדוק גם

מהם ההבדלים בין חוג מקצועי לחוג פנאי?

מה כדאי לבדוק כשהילד מבקש להירשם לחוג למחשבים? שמתם לב לאחרונה שילדכם מגלה עניין בתחום …

Call Now Button