ראש השנה – מתחילים את השנה ברגל ימין

ראש השנה הוא החג הראשון הנחגג בשנה העברית והוא חל בראש חודש תשרי. החג נמשך יומיים, א’ ו-ב’ בתשרי. הוא חג עשיר במנהגים מעניינים ובחלקם, אף מפתיעים.

 

מנהגי ראש השנה

 כמו חגים אחרים ביהדות, גם ראש השנה הוא חג עתיר מנהגים הנוגעים לתקשורת בין אדם לאדם, לתפילות, למזונות ולכינוס של בני המשפחה מסביב לשולחן החג.

ראש השנה הוא המועד שבו מתחילים עשרת ימי תשובה, העונים לכינוי נוסף, הימים הנוראים. עשרת ימי תשובה, הינם 10 ימיו הראשונים של חודש תשרי. ביהדות אלו הימים שמוקדשים לעשיית תשובה ולבקשת סליחה אדם מרעהו. היום הראשון של הימים הנוראים הוא א’ בתשרי. הם מסתיימים בצאת יום הכיפורים.

 * שמחת החג – כידוע, ראש השנה הוא יום הדין, יום שבו כל אדם עולה למשפט בפני הבורא. באותו המעמד נקבע גורלו של האדם, מי יזכה להמשיך בחייו ומי ימיו על פני האדמה, עומדים להסתיים. למרות שגורלות ייחרצו באותו היום, לא קיימת אווירה של פחד, אלא להפך, ישנה מצווה המורה לשמוח בראש השנה. בפרק ח’, בפסוק י בספר נחמיה, ישנה הנחיה מפורשת כיצד לנהוג בחג: ” לכו אכלו משמנים ושתו ממתקים ושלחו מנות לאין נכון לו, כי קדוש היום לאדונינו ואל תעצבו, כי חדות ה’ היא מעזכם” (נחמיה ח, י).

* כתיבה וחתימה טובה – בלילה הראשון לאחר תפילת ערבית נהוג לברך אדם את רעיו בברכת “לשנה טובה תכתבו ותחתמו לאלתר לחיים טובים”.

* כרטיסי ברכה – משלוח של כרטיסי ברכה לקראת ראש השנה, הינו מנהג עתיק יומין שבשנים האחרונות, זכה לעדכון וריענון. בעבר היה נהוג לשלוח כרטיסי ברכה לחג, לבני משפחה ולחברים על גבי כרטיסי ברכה צבעוניים וחגיגיים. הופעתם של הדאר האלקטרוני, רשתות חברתיות ואמצעים טכנולוגיים נוספים, גרמו למנהג של משלוח כרטיסי ברכה בדאר, לאבד מחיוניותו ומעט מחינו, והיום, אפשר לברך בדרכים יותר מודרניות ויותר מהירות.

* ביגוד חדש – בראש השנה נהוג ללבוש בגד חדש לגמרי ואם כבר, אז יש כאלה שמקפידים ללבוש בגד לבן, אשר מסמל טוהר.

בדוק גם

🌈 גידול דור של חדשנים ויזמים במרכז הדרכות סאן ספארק! 🌈

בעולם שבו חדשנות ויזמות הם המפתח להצלחה, חשוב יותר מתמיד להכין את ילדינו לעתיד. בסאן …

Call Now Button