preloader

מסלול אנימציה ותלת ממד MAYA 3D

קורס אנימציה תלת מימד 112שעות

מסלול – 112 שעות אקדמיות

על המסלול :

תוכנת מאיה (Maya היא זוכת אוסקר ליצירת דמיות דיגיטליות, אנימציה בתלת- ממד ואפקטים רבים).
המסלול מקנה לבוגריו את הידע למימוש היצירה בעולם התלת ממדי הדיגיטלי והווירטואלי תוך התמקדות בתפיסה תלת ממדית – התייחסות, חשיבה תלת ממדית וחידוד הראיה התלת ממדית.

בנוסף לאנימציה תוכנת מאיה נמצאת בשימוש נרחב בתעשיית משחקי המחשב ובענף האדריכלות בבניית מודלים אדריכליים ובהדפסת מודלים תלת ממדיים חדשניים. התוכנה מספקת למשתמש בה כלים רבים ליצירת הדמיות, מודלים, אנימציה ועוד.

מטרות המסלול :

מטרת המסלול הינה לאפשר למשתתפים לרכוש מיומנויות וידע בבניית מודלים, הצבת טקסטורות, תאורה וחומריות, זוויות מצלמה, אפקטים, רינדור, אנימציה מכאנית ואנימציית דמויות וכמו כן ידע מקצועי בהכנת מודלים והדמיות להדפסה תלת ממדית.

קהל היעד

מסלול הכשרה זה מיועד לילדים ונוער בגילאים 11-17 המעוניינים לרכוש ידע בתחום אנימציה ותלת ממד.

דרישות קדם :

  • רקע בגרפיקה ממוחשבת.
  • מבדק התאמה.
  • ראיון אישי עם יועץ לימודים.
  • יכולת קריאה והבנה הולמת של אנגלית ומעבר טסט אנגלית בסיסית (לא פחות מ- 50%).

דרישות מהסטודנטים וזכאות לתעודות סיום והסמכה :

  • נוכחות של 85% לפחות בכל השיעורים במסלול.
  • הגשה מלאה של מטלות.
  • מעבר בחינות פנימיות ופרויקט סיום.
  • תרגול עצמי, הכנת שעורי בית ועבודות, מעבר מבחנים פנימיים ונוכחות בשעורי עזר.

ערכת לימוד כוללת :

  • ספר Maya (דיגיטלי)
  • תוכנות הדגמה ותרגילי עזר מצורפים על גבי דיסק לספרי לימוד

משך הלימודים

  • לימודים 112 שעות אקדמאיות.
  • לימודי ערב:
  • 18:00-21:00 – מפגש שבועי – משך כל מפגש 4 שעות אקדמאיות. סה"כ: 28 מפגשים.
  • במידה ובימי הלימוד אשר נקבעו מראש, יחולו חגים ומועדים, הלימודים יבוטלו. ומועד סיום הקורס ישתנה בהתאם.
  • לוח חופשות עדכני יופץ ביחד עם לוח השנה המצורף בתיק שמקבל התלמיד ביומו הראשון בלימודים.

ספרי לימוד

  • ערכות לימוד רשמיות של Maya או ספרות מקצועית חלופית.

נושאי הלימוד במסלול

נושאי הלימודפרוט
 

חלק א'-  תלת ממד בסיסי

תיאור מהלך הקורס, הסבר על התוכנה, הסבר על עולם התלת ממד – הפייפליין, תפקידים ודוגמאות. הכרת הממשק וניווט ראשוני בתוכנה. מתן פתרון לבעיות ידועות.
פתיחת פרויקטחשיבות שמות, התחלת מידול פוליגונלי בסיסי – יצירת צורות בסיסיות, האובייקט התלת ממדי ומרכיביו (vertex, edge, face, object mode).
המשך פתיחת פרויקטחזרה על חשיבות השמות ומידול פוליגונלי בסיסי, חשיבות ההיסטוריה ומחיקתה ולימוד היררכיות המהוות בסיס חשוב להמשך העבודה בתוכנה.
מידול פוליגונלי מעשיאיך ניגשים למידול?  שיטות שונות : התחלה מקובייה, משטח או יצירת פוליגון.
מידול פוליגונלי מעשי המשךהעברת עיצוב מדף לתלת ממד על ידי שימוש במבטים האורטוגרפים .
מידול פוליגונלי מתקדם והדפסה תלת ממדיתהחלקת מודלים (smooth, smooth proxy), מידול סימטרי  וחיבור בין הצדדים והכנת המודל להדפסה תלת ממדית בפורמטים שונים.
המשך מידול פוליגונלי מתקדםשיטות מידול אחרות כגון מידול על ידי דיפורמרים ושיטות אחרות (extrude edge) , Nurbs, Curves Surfaces (והקשר ביניהם) – צורות בסיסיות, ההבדל והמרה לפוליגונים
תאורה בסיסיתתאוריית 3 הנקודות. יצירת הפנסים השונים (point, spot, directional ועוד), יצירת צללים ותרגיל עם אוריינטציה קולנועית.
טקסטור בסיסישלושת החומרים הבסיסיים (lambert, blinn, phong) , התכונות וההבדלים ביניהם. תפריט  hypershade שיוך חומרים למודל התלת ממדי.
UV mappingהבנת העיקרון שמאחורי מפת  ה-UV. התנסות במיפוי פשוט של קוביית משחק לשם הבנת העיקרון
רנדור בסיסיתפריט ה- render globals, שיטות הרנדור השונות ורנדור של אנימציה

(batch render)

הגשותתרגיל המשלב את כל מה שנלמד בסמסטר כולל מידול, טקסטור, תאורה ורנדור של אובייקט הנמצא בתוך סביבה.
חלק ב' – תלת ממד מתקדם והכנה לאנימציהאנימציה ועקרונותיה כולל דוגמאות. לימוד כלי האנימציה הבסיסיים – הסבר על הטיימליין, יצירת קיפריימים, autokey, חלונות ה – dopesheet, graph editor
טקסטור מתקדםUV mapping קצת יותר מתקדם ושיטות חיצוניות למיפוי.
מצלמותסוגי המצלמות השונים הצבתם ותרגיל עם אוריינטציה קולנועית
 אנימציה לאורך PATH ותרגיל המשלב גם מסלולי ותנועות מצלמות חלקות
 שאלות ובקשות לחזרות או לנושאים שלא נלמדו בקורס לקראת הגשה
הגשותפרסומת מוצר, עיצוב עולם עם אווירה וסאונדים, אנימציה רובוט.
6 שעורי עזרהכוללים טקסטור מתקדם, רנדור בעזרת מנוע ה- mental ray, ambient occlusion, שימוש ב- setup machine בכדי ליצור ריג יותר מתקדם עבור דמויות יותר מתקדמות, הרחבה בנושא אנימציה, שאלות או בקשות לנושאים אחרים הקשורים לעולם התלת.
סה"כ112 שעות

תעודות

לעומדים בדרישות המסלול תוענק תעודת גמר מטעם סאן ספארק מרכז הידע.

אפשרויות להמשך לימודים

קורס עריכת וידאו  Adobe Premiere

קורס עריכה וידאו דיגיטלית

קורס תכנות Visual Basic

קורס רובוטיקה NXT

קורס טכנאי PC למערכות ביתיות

בדוק גם

ילד מנצח שמתחיל ללמוד מחשבים בסאן ספארק מגיל קטן

איך לימודים בסאן ספארק מגיל צעיר יקדמו את הילד שלנו? כיום כל ילד צריך להתמודד …

 
error: זכויות יוצרים