מסלול של לימוד תכנות למתחילים – 80 שעות אקדמיות
על המסלול לימוד תכנות למתחילים :
קורס גיים-מייקר יצרנית משחק (GAME MAKER) הינו מהכלים הידידותיים הנוחים והיעילים ביותר לפיתוח משחקים ואפליקציות מולטימדיה לפלטפורמות השונות. בקורס זה התלמידים ילמדו את כל עקרונות פיתוח המשחק והלוגיקה דרך פיתוח משחקים. בקורס זה התלמידים יבינו את הבסיס החיוני לתכנון מערכת, הבנת קוד, חשיבה ותכנות. הבוגרים יוכשרו לפתח משחקים, מוצרי מולטימדיה ואפליקציות בפלטפורמות השונות. עולם התכנות והמשחקים, שנחשב למבטיח היום, ייפתח בפני הבוגרים. התלמידים ייפתחו מוצרים ומשחקים מלאים בעצמם (קראו עוד על קורס תכנות לילדים).
מטרת המסלול לימוד תכנות למתחילים :
בקורס זה נכניס את התלמידים לעולם המשחק, במקום לשבת לשחק משחקים בבית, ניתן להם לראות את מאחורי הקלעים של המשחקים. התלמיד ילמד לעצב דמויות משחק בגרפיקה, ייפתח את שלבי המשחק מא’ ועד ת’ כולל תנועות המשחק, השחקנים, פעילויות וספירת נקודות לפי שלבים- משלב ראשון והלאה. בנוסף, התלמידים ילמדו חשיבה נכונה ופיתוח קוד, לפתח צלילים ומוסיקה המתאימה לכל שלב במשחק ובניית שלבים מוגמרים עד שהשחקן המשחק במשחק יהיה מרוצה ויעביר את המשחק לחבריו וכן הלאה. בקורס זה ניתן לקחת את הפרויקט הסופי (המשחק לדוגמא) ולשווקו ברשת האינטרנט, חנויות האינטרנט ועוד. הפרויקט המוגמר הוא לשימושו האישי של התלמיד.
דרישות קדם :
- ידע בהפעלת מחשב וחלונות.
- מבדק התאמה.
- ראיון אישי עם יועץ לימודים.
- יכולת קריאה והבנה הולמת של אנגלית ומעבר בהצלחה של הטסט אנגלית הבסיסית (לא פחות מ- 50%).
דרישות מהסטודנטים וזכאות לתעודת גמר :
- נוכחות של 85% לפחות בכל השיעורים במסלול.
- הגשה מלאה של הפרויקטים במהלך כל הקורס.
- מעבר בחינות פנימיות ופרויקט סיום.
- תרגול עצמי, הכנת שעורי בית ועבודות, מעבר מבחנים פנימיים ונוכחות בשעורי עזר.
ערכת לימוד כוללת:
- ספר עקרונות תכנות בעזרת GAME MAKER (דיגיטלי)
- תוכנה GAME MAKER STUDIO
משך הלימודים :
- לימודים 80 שעות אקדמאיות.
- לימודי בשעות אחה”צ / ערב:
- 16:00-18:00 – מפגש שבועי – משך כל מפגש שעתיים סה”כ: 30 מפגשים.
- 18:00-20:00 – מפגש שבועי – משך כל מפגש שעתיים סה”כ: 30 מפגשים.
- במידה ובימי הלימוד אשר נקבעו מראש, יחולו חגים ומועדים, הלימודים יבוטלו. ומועד סיום הקורס ישתנה.
- לוח חופשות עדכני יופץ ביחד עם לוח השנה המצורף בתיק שמקבל התלמיד ביומו הראשון בלימודים.
נושאי הלימוד במסלול :
נושאי הלימוד | פרוט | שעות לימוד |
מבוא | חשיפה לעולם המשחקים.
הכרות בסיסית עם מכלול התפקידים בתחום. בדיקות משחק, הצגת הפרויקט הראשון, הכרות עם כלי העריכה הגרפיים של הסביבה. |
2 |
פרויקט משחק ראשון | הכרות עם סביבת הפיתוח, הכרת המשאבים הגרפיים של המשחק.
יצירת אובייקטים ויצירת “ספרייטים” (אנימציה דו ממדית למשחק). |
4 |
משתנים וקלט | יצירת משתנים, שינוי ערכים, בדיקת תנאים והתנהגויות במשחק, מכונת מצבים בסיסית, קלט מקלדת. | 4 |
בדיקות תוכנה, ניתוח הודעות שגיאה | קומפילציית משחק, יצוא לסביבות שונות. ניתוח ו DEBUG. | 2 |
פרויקט משחק שני | הצגת פרויקט שני- הכרות עם פקדי התנהגות פיזיקה בסיסית במשחקים. פונקציות בסיסיות. | 2 |
אובייקטים מובילים והורשה, מעבר ועדכון מסכים | יסודות תכנות מונחה עצמים, משתנים מקומיים ומשתנים גלובליים.
תכנות מערכת ניהול גלובלית, אתחול משתנים. |
10 |
שלבים, תוכן משחקי.
אובייקטים -המשך |
מעבר בין שלבים, איפוסים, מעבר של משתנים בין אובייקטים. תכנות שלבים (מסכים) שונים של משחק. | 2 |
פרויקט משחק שלישי מתקדם | משחק ל 2 שחקנים בו-זמנית.
הכרות עם הפרויקט, עריכה גרפית מתקדמת. |
2 |
ניהול מכונות מצבים, תכנות גרפי דינמי | ניהול מכונות המצבים של המשחק, ניהול והצבת משתנים מתקדם.
תכנות גרפיקה, שכבות, אנימציה מתקדמת, הורשה ודריסת ההורשה. |
10 |
תכנות מתקדם –חידות תכנות | משימות לתכנון ותכנות מתקדם ע”י התלמידים ומשחקים קצרים. | 6 |
משחק מתקדם | בניית משחק מתקדם רב -שלבי עם גרפיקה דו- ממדית מדויקת, כולל צלילים ומוזיקה ברמה מקצועית וטבלת אלופים | 10 |
פרויקט גמר – מבוא | הסבר, הכרות עם סוגי הפרויקטים השונים והנגזרות שלהם. הכנת חומרים גרפיים, דוגמאות ועוד. | 6 |
תכנות יעיל | תסריטי המשחק, תכנית עבודה ותכנון יעיל של המערכת טרם תכנותה. | 6 |
פיתוח פרויקט גמר | פיתוח המשחק על כל מרכיביו השונים. | 10 |
בדיקות, שיפור קוד וקומפילציה -פרויקט סופי | בדיקות קוד, התאמה “ויצוא” המשחק לסביבות השונות. | 4 |
סה”כ | 80 שעות |
תעודות :
לעומדים בדרישות המסלול תוענק תעודת גמר מטעם סאן ספארק מרכז הידע.