זה רק אני והסלפי שלי

איך סלפי נולד
איך סלפי נולד

העידן המודרני והמתקדם אשר הביא את גל המכשירים הניידים בעלי המצלמות המובנות הוביל לתופעה שנויה במחלוקת, תופעת ה”סלפי”- הצילום העצמי.

צילום הסלפי מתבצע על ידי הסמארטפון ומשותף מיד אל הרשת החברתית. התופעה אינה מובנת לגמרי ויש לה פרשנויות שונות- חלק מהאנשים רואים את הסלפי כהתגלמות הנרקיסיזם, אנשים אחרים חושבים שמדובר על ניסיון ליצור מיתוג עצמי ואחרים סבורים כי הסלפי הינו כלי ליצירת קשרים חברתיים. סביר להניח כי מאחורי הצילומים עומדות סיבות שונות וכי הסיבות קשורות לאזור בו מתבצע הצילום, בואו  נקרא לזה- חדר הלידה של הסלפי.

איך סלפי נולד?

חדרי הלידה המוכרים של הסלפי הינם- חוף הים, ברים, צילומים מול המראה, צילומים בחדר האמבטיה, צילומים בחדר הכושר, צילומים במסיבה ועוד. ניקח לדוגמה בחור שמצטלם בחדר כושר ללא חולצה. אילו יכלה תמונת הסלפי שלו לדבר, מה היא הייתה אומרת? סביר להניח שהיא הייתה אומרת: “אני בחור סקסי וכדאי שתדעו את זה- הנה תראו תמונה” ומה הייתה אומרת תמונה של בחורה עם כמה חברים? סביר להניח שהיא הייתה אומרת שכיף לה עם החברים הטובים שלה או שהנה – יש לה חברים, ומה הייתה אומרת תמונה של אנשים שעושים לעצמם פוטושופ- היא הייתה מעידה דווקא על חוסר ביטחון עצמי וניסיון למצוא חן. כל סלפי והמקרה שלו או כל מקרה והסלפי שלו.

למה כולם נהיו ברווזים פתאום?

אם בעבר היו התמונות נעימות לעין וכוללות חיוך גדול ועיניים פקוחות, היום, נוטים מצלמי הסלפי לבחור בכוריאוגרפיה אשר מזכירה בעלי כנף, או במילה אחרת- מזכירה ברווז. קצת חבל משום שמראה השפתיים המשורבטות אינו מחמיא למרבית בני האדם ובהחלט היה עדיף לצפות בתמונה גדושת שיניים ומאירת עיניים.

היכן הבעיה מתחילה?

כמו כל נושא אחר- הבעיה מתחילה כאשר מתחילים להגזים, להצטלם בכל יום ולהעלות תמונות רבות לרשת החברתית. ההגזמה עשויה לגרום לצופים בתמונות לחשוב שהמצטלם משועמם, מנסה להוכיח משהו, מנסה למצוא חן, מנסה למשוך תשומת לב או חסר ביטחון.

ולכן אם בחרתם להצטלם, מומלץ להפחית את התדירות ולהצטלם מתוך מקום שקט ולא על מנת להוכיח לעולם שאני חתיך/ שווה/ שיש לי מלא חברים וכו’- משום שאנשים קולטים זאת, (הרי תמונה שווה אלף מילים).

אין שום דבר רע בסלפי אשר מתבצע אחת לשבוע או בתדירות שאינה יומיומית. צילומים רבים ישדרו לעולם את המסר ההפוך ויגרמו לכם להיתפס כחסרי ביטחון והרי זהו הדבר האחרון שאנחנו רוצים. הצטלמו במידה- זהו הפיתרון הטוב ביותר. אז איך הסלפי שלי? יותר שפתיים?

כל הזכויות שמורות © סאן ספארק מרכז הידע.

בדוק גם

מה זה סייבר?

  מהי החשיבות של סביבת הסייבר בעידן המודרני חישבו על המציאות של היום, ללא עולם …

כתיבת תגובה

Call Now Button