מה זה סייבר?

לימודים אקדמיים בעידן הסייבר
לימודים אקדמיים בעידן הסייבר

 

מהי החשיבות של סביבת הסייבר בעידן המודרני

חישבו על המציאות של היום, ללא עולם הסייבר המוכר לנו היטב, ללא אינטרנט, ללא גישה למערכות מידע שונות, ללא צלחות לוויין או כלים טכנולוגיים נוספים כמו- ווייז, יוטיוב, וכמובן, ללא מנועי חיפוש, כמו מנוע החיפוש של גוגל. למשל, היום ניתן, במקום לחפש ערכים באנציקלופדיה, למצוא במנועי החיפוש של גוגל מידע על כל נושא, ובכל השפות. עם זאת, השפה האנגלית, במיוחד במונחים מעולם המחשב והאינטרנט, הפכה לשפה שגורה בפיהם של ילדים בגיל הגן, בכל רחבי העולם.

כיצד נוצרים מאגרי המידע

באמצעות סביבת הסייבר ניתן להכניס סוגי מידע שונים (טקסטים, תמונות וכו’) ולאחסן אותם במערכות המתאימות כמו מסדי נתונים ועוד.

סביבת הסייבר אף מאפשרת למשתמשים לבצע פעולות, כמו, למשל: אחסון מידע, הנהלת חשבונות, בקרת מכונות ועוד.

באמצעות הסייבר ניתן לתכנת, ליצור, להפעיל, לתקן וכו’,מכשירים אלקטרוניים וחשמליים, לעומת שנים עברו, שניתן היה לתכנן ולבנות אותם רק באופן ידני.

לימודים אקדמיים בעידן הסייבר

בעזרת מערכות ומאגרי מידע העוסקים בכל תחום אפשרי, ניתן היום ללמוד ולחקור כל נושא ותחום באופן יסודי ובשפה קלה ופשוטה.

בשנים האחרונות, בתי ספר, אוניברסיטאות, מכללות ומוסדות השכלה שונים, מקיימים שיעורים וירטואליים ברמת טכנולוגית גבוהה. השיעורים הווירטואליים המועברים באמצעות מערכות מדיה מתקדמות, חוסכים למוסדות האקדמיים השונים, זמן, כסף, כיתות ועוד, ומאפשרים לסטודנטים ותלמידים ליהנות מסביבת לימודים נוחה להם, בשעות לימוד המתאימות לצרכיהם השונים.

התפתחות עולם הסייבר בעידן האינטרנט

עולם הסייבר נחשף לציבור הגדול בעולם הסייבר בשל שני גורמים עיקריים: הוזלת מחירי המחשבים בשני העשורים האחרונים ופתיחת רשתות האינטרנט לציבור הרחב. החיבור החופשי והנוח לאינטרנט איפשר לארגונים ציבוריים, גופים ממשלתיים וגורמים פרטיים, גישה למערכות מידע שונות ומגוונות, שבעבר היו חסומות בפני רבים. בהדרגה, הגישה למידע חשוב ובעל ערך רב, הפך לנגיש עבור כל אדם וגורם, מקצועי או אחר . קצב החידושים וההמצאות בתחום התקשורת ותחומים נוספים, הלך וגבר, והיום, אנחנו עדים לפיתוחם של מוצרים קיימים ולהמצאת מוצרים חדשים, שלפני מספר עשורים, אי אפשר היה לחלום עליהם, כשחלק ניכר מהמוצרים נולד בעולם הסייבר.

 כל הזכויות שמורות © סאן ספארק מרכז הידע.

בדוק גם

כל מה שאתם צריכים לדעת על טינקרקד

מהי תוכנת טינקרקד תוכנת טינקרקד הינה תוכנה נוחה, קלה לשימוש ומהנה ביותר. מדובר בתוכנת עיצוב …

כתיבת תגובה

Call Now Button