קורס פיתוח אפליקציות לילדים – מסלול – 80 שעות אקדמיות
על המסלול :
App Inventor פותחה ע”י MIT האוניברסיטה הטובה בעולם. בקורס זה התלמידים ירכשו את הידע והניסיון כבר מגיל צעיר בתחום של בניית תוכנות בפלאפונים חכמים ומכשירי טאבלט. שיטת הלימוד מאוד ידידותית ונוחה באפליקציות אנדרואיד בשיטת scratch. התלמידים יכירו את הרכיבים השונים של האפליקציה, יבינו את הלוגיקה העומדת מאחורי תהליכים המתרחשים באפליקציות ועוד. במהלך הקורס כל תלמיד ייפתח אפליקציות בפלאפון או בטאבלט.
קורס זה פותח בפני התלמידים את הדלתות לעולם היזמות!
מטרת המסלול :
בקורס זה נלמד את התלמידים על עולם הפיתוח החדשני דרך הטלפונים החכמים והטאבלטים – אפליקציות לניהול עסקים ופיתוח משחקים לשימוש עצמי. בעזרת App Inventor תלמידים יכולים לפתח ולהיכנס כמפתחים ומתכנתים לעולם הניידים החכמים והגאדג’טים שאנו משתמשים בהם במהלך היום יום שלנו. התלמיד יוכל לפתח ולקדם את עולם העתיד. במהלך הקורס התלמיד ילמד ממה מורכב המכשיר החכם, איזה רזולוציות וחיישנים (כמו ג’י פי אס) קיימים בתוך המכשירים, ידע לפתח תוכנות ולשלוט על כל החומרה שקיימת בגאדג’ט שיש בו מערכת הפעלה של גוגל (אנדרואיד). בסוף הקורס התלמיד ייפתח תוכנה למכשיר החכם ויוכל לשווק אותה באינטרנט או בחנויות גוגל ואפל.
דרישות קדם
- ניסיון בהפעלת מחשב.
- מבדק התאמה.
- ראיון אישי עם יועץ לימודים.
- יכולת קריאה והבנה הולמת של אנגלית ומעבר טסט אנגלית בסיסית (לא פחות מ- 50%).
דרישות מהסטודנטים וזכאות לתעודות סיום והסמכה :
- נוכחות של 85% לפחות בכל השיעורים במסלול.
- הגשה מלאה של מטלות.
- מעבר בחינות פנימיות ופרויקט סיום.
- תרגול עצמי, הכנת שעורי בית ועבודות, מעבר מבחנים פנימיים ונוכחות בשעורי עזר.
ערכת לימוד כוללת:
- ספרי הדרכה דיגיטליים לApp Inventor
משך הלימודים :
- לימודים 80 שעות אקדמאיות.
- לימודי ערב בשני מסלולים:
- 16:00-18:00 – מפגש שבועי – משך כל מפגש 2.5 שעות אקדמאיות. סה”כ: 30 מפגשים.
- 18:00-20:00 – מפגש שבועי – משך כל מפגש 2.5 שעות אקדמאיות. סה”כ: 30 מפגשים.
- במידה ובימי הלימוד אשר נקבעו מראש, יחולו חגים ומועדים, הלימודים יבוטלו. ומועד סיום הקורס ישתנה.
- לוח חופשות עדכני יופץ ביחד עם לוח השנה המצורף בתיק שמקבל התלמיד ביומו הראשון בלימודים.
נושאי הלימוד במסלול :
פירוט | ||
שלב א’ | היכרות עם הפלטפורמה App Inventor.
יסודות התכנות- חשיפה לעולם האפליקציות ופיתוח תוכנה. היסטוריית התפתחות המחשב האישי והטלפונים החכמים. |
12 |
שלב ב’ | מהו קוד?
הכרה ותירגול בכלי פיתוח App Inventor . מושגי יסוד בתכונה: משתנים, תנאים, לולאות, לוגיקה. |
14 |
שלב ג’ | הקמת תוכנות ראשונות בנושאים:
כפתורים, מעבר בין מסכים, חיישנים, טיימר ועוד.. |
14 |
שלב ד’
|
בניית אפליקציות מתקדמות בנושאים:
מולטימדיה, התראות, סורק ברקוד, רשימה, שימוש במצלמה ועוד.. |
14 |
שלב ה’ | פרויקט כיתתי בנושא הקמת תוכנה בשלבים מורכבים וחיזוק החומר הנלמד.נפתח מספר דוגמאות לפרויקט גמר | 12 |
פרוייקט גמר | התלמיד יבחר פרויקט מתוך 5-10 כגון: פיתוח משחק/ אפליקציית מולטימדיה/ מחשבון/ חידון ועוד.. | 14 |
סה”כ | 80 שעות |
תעודות :
לעומדים בדרישות המסלול תוענק תעודת גמר מטעם סאן ספארק מרכז הידע.
אפשרויות להמשך לימודים :
קורס תכנות מבוא לסייבר- ויז’ואל בייסיק
קורס תכנות מונחה עצמים שפת JAVA
קורס תכנות סייבר לפיתוח תוכנה ואפליקציות למובייל
קורס עיצוב תוכנה עם מבוא לתורת הצפנה (קריפטולוגיה) JAVA
קורס פיתוח אפליקציות ג’אבה JAVA ME