אליפות בינלאומית בשחמט

אליפות בינלאומית בשחמט - בוגרי ותלמידי סאן ספארק מגיעים לתחרויות ארציות ובינלאומיות
אליפות בינלאומית בשחמט – בוגרי ותלמידי סאן ספארק מגיעים לתחרויות ארציות ובינלאומיות

מתי התקיימה האליפות הבינלאומית הראשונה בשחמט

אליפות העולם הרשמית הראשונה בשחמט התקיימה בלונדון בשנת 1851. באותה השנה זכה בתחרות אדולף אנדרסן הגרמני. מאז, זכו בתחרות אלופים שהגיעו ממספר מדינות, כשבמאה ה-20, בלטו בעיקר שחמטאים שהגיעו מברה”מ. במשך שנים ארוכות, שמותיהם של מיכאל בוטבניק, טיגראן פטרוסיאן, בוריס ספאסקי, אנטולי קרפוב וגארי קספרוב היו שגורים בפיהם של מיליוני חובבי השחמט. את שליטתם בענף החל מיכאל בוטביניק משנת 1948 עד שנת 2000 כשהנציג האחרון שזכה באליפות שחמט, היה השחמטאי גארי קספרוב. את רצף הניצחונות באליפות העולם, קטע בשנים 1972-1975, השחמטאי האמריקאי בובי פישר.

המשחקים שהתקיימו בתחילת המאה ה-21, נחשבים לימי הזוהר של אליפות העולם בשחמט, משחקים שהייתה בהם לא רק תחרות בין שחמטאים גאונים, אלא גם בין המזרח למערב, בין ברה”מ, המעצמה הקומוניסטית, לבין ארה”ב, הדמוקרטיה הכי גדולה בעולם. שחמטאים מכל העולם, חולמים להגיע לתחרויות בינלאומיות בשחמט, ועל מנת להגשים את חלומם, עליהם להשקיע שעות ארוכות באימונים ותרגול, מול שחקנים אמיתיים או מול תוכנות מחשב.

בוגרי ותלמידי סאן ספארק מגיעים לתחרויות ארציות ובינלאומיות

מרכז הידע סאן ספארק מקיים חוגי שחמט למבוגרים וילדים, החל מרמת מתחילים ועד רמת מקצוענים. המשתתפים בחוגים, לומדים את יסודות המשחק, באמצעות שחמטאים מצטיינים ותוכנות מחשב מתקדמות. החוגים מותאמים ליכולות של המשתתפים בחוג, ומאפשרים לכל אדם, גם בגיל צעיר מאד, ללמוד את רזיו של משחק המלכים. במהלך החוגים, התלמידים משתתפים בתחרויות שחמט בהתאם לרמתם, משדרגים את רמת המשחק שלהם, עד להיותם מוכנים להשתתף בתחרויות ארציות ובינלאומיות. שאיפתו של כל שחמטאי, בין אם זהו תלמיד בחוג, בוגר חוג למקצוענים, או שחמטאי מנוסה, היא ליטול חלק בתחרות כמו אליפות בינלאומית בשחמט, לפגוש שחמטאים נודעים, וכמובן, להגיע לפסגה, ואם אפשר, כי תמיד מותר לחלום, לזכות בתחרויות ובאליפות ארצית או בינלאומית.

אילו תחרויות שחמט מתקיימות בארץ

לפני שאתם מתחילים לתכנן את ההשתתפות שלכם בתחרות בינלאומית בשחמט, לפנינו רשימה חלקית של תחרויות שחמט המתקיימות בארץ, שההשתתפות בהן יכולה לתרום רבות למקצוענים שבדרך. אליפות ירושלים, תחרות מאסטרס – ראשית, מתקיימת ברמת גן, תחרות מאסטרס – פתוחה, אף היא מתקיימת ברמת גן, אליפות שחמט חנוכה לילדים בחיפה, מוקדמות אליפות ישראל בשחמט בחתך גילאים המתקיימת בחיפה, מוקדמות אליפות ישראל בשחמט לבנות שאף היא מתקיימת בחיפה, תחרות שח מהיר במרכז מרק בתל אביב, אליפות אשדוד במספר קטגוריות ועוד. השתתפות במספר תחרויות, למעשה, בכמה שיותר תחרויות, מוסיפה רבות לניסיון של השחקנים ועוזרת להן להתכונן לתחרויות בחו”ל, שבמהלכן השחמטאי הישראלי פוגש שחמטאים מכל רחבי העולם.

אולי יעניין אותך:

חוג תכנות לילדים

קורס רובוטיקה לילדים

כל הזכויות שמורות © סאן ספארק מרכז הידע.

Call Now Button