כמה דברים שכדאי לדעת על המושג אינטרנט

כמה דברים שכדאי לדעת על המושג אינטרנט
כמה דברים שכדאי לדעת על המושג אינטרנט

מהו הפירוש של המושג אינטרנט

אינטרנט (מרשתת בעברית) הינו אחד המושגים החשובים ביותר בעידן המודרני. כמעט כל אדם במאה ה-21 גולש באינטרנט ועושה בו שימוש למטרות שונות. אך לא תמיד כשאנחנו נשאלים מהי המשמעות של המונח עצמו, אנחנו יודעים לתת את התשובה המדויקת.

אינטרנט, קיצור של מונח באנגלית “Interconnected Networks”, מתאר קבוצה גלובאלית של רשתות מחשבים שהן מחוברות ביניהן, אשר מחברת בין רשתות מחשבים רבות, שהיום פתוחות גם לשימוש ציבורי. בימינו האינטרנט מקשר בין מיליארדים של מחשבים בכל העולם. הכמות האדירה של המידע הנאגרת באמצעות דפי האינטרנט ואתרי אינטרנט, המסחר העצום שמתרחש הודות למידע הרב הנאגר ברשת, הפכו את האינטרנט בשלהי שנות ה-90 של המאה ה-20 לזירת התפתחות תרבותית וכלכלית ולגורם רב משמעות בחיי הכלל והפרט.

למרות שהאינטרנט הוא הצעד הראשון להפיכת העולם לכפר גלובאלי, עדיין יש הטוענים שיש עוד דרך ארוכה עד להשגת היעד, בגלל פערים טכנולוגיים בין הארצות השונות וכו’.

בימינו האינטרנט מצוי בשיא פיתוחו כשהוא מחבר בין מיליארדי אנשים מכל קצוות העולם. האינטרנט הוא המקום שבו מתקיימים תהליכים רבים בעולם, בעיקר בתחום הכלכלי, החל בסחר המקיף המתרחש ברשת, דרך העברת כספים של מוסדות, בנקים וגורמים פרטיים, ועד לנושאים כמו חדשות ותקשורת. כיום יש כשלושה מיליארד כתובות IP, כשהמספר רק הולך וגדל. ריכוז הגדול ביותר של כתובות IP נמצא בצפון אמריקה ואירופה, אך גם באסיה חלה צמיחה בשימוש המוגבר באינטרנט.

קצת היסטוריה על האינטרנט בתחילת דרכו

האינטרנט היה בתחילתו, פרויקט של משרד ההגנה האמריקאי. בשנות ה-90, עקב לחץ בינלאומי נאלצה ארה”ב להודיע שהיא מוותרת על שליטתה באינטרנט. בשנת 2005 ארה”ב נסוגה מהחלטתה הקודמת, בטענה שהשינוי בהחלטה, קשור למלחמה בטרור הבינלאומי. שינוי עמדתה הביא ליוזמה בינלאומית, להפקיע את האינטרנט מידיה באמצעות הקמתם של שרתי שורש נוספים.

שימושים באינטרנט

האינטרנט מהווה היום פלטפורמה לעיסוק בתחומים רבים. באמצעות אתרי אינטרנט ניתן לאגור מידע רב, למטרות להשגת מידע או ליעדים פונקציונאליים. אנשים וגופים מקימים אתרי אינטרנט למטרות אישיות – כמו בלוגרים, למטרות מסחר- אתרים מסחריים, למטרות הומניטאריות, ולמטרות תקשורות, כמו אתרי חדשות ועוד.

האינטרנט גם מספק תחומי עיסוק רבים, כמו בוני ומעצבי אתרים, גרפיקאים, מעצבים ואנימטורים, כותבי תוכן, מתכנתים, מנהלי רשתות, מנהלי אתרים ועוד.

במכללת סאן ספארק מתקיימים חוגים בתחום האינטרנט הפותחים עולם חדש לאנשים שרוצים ללמוד ולעסוק בתחום מרתק, מאתגר ומתגמל.

עוד כתבות מעניינות:

כמה עובדות על תוכנת וואטסאפ

לימוד מחשבים לילדים מקדמים את עתידם המקצועי

Call Now Button