מה זה רובוטיקה?

מדענים רבים מתחבטים בשאלה איך ייראה העולם בעוד כמה מאות שנים ומה יהיה גורלו של המין האנושי. המדענים טוענים בלהט כי מכוניות עפות יאיישו את השמיים ועל כל בן אדם אנושי אחד, יהיו לפחות חמישה רובוטים. לרובוטים, טוענים המדענים, יהיו תכונות אנושיות, הם ידעו לעשות הכול, הם יהיו עצובים, הם יהיו שמחים, ובקיצור, יהיו להם תכונות של בני אנוש.

אבל עד שזה יקרה, יחלוף זמן רב ובינתיים הורים חכמים רושמים את הילדים שלהם לחוג רובוטיקה, חוג שלא מפסיק לתפוס תאוצה, חוג שמעשיר את הידע של הילד ומאפשר לו להיפתח ולהתפתח לכיוונים רצויים שיסייעו לו גם בעתיד.

אז עזבו אתכם מחוג קרטה, כדורסל או אומנות, אם תרצו להכין את הילד שלכם לקראת העתיד, חוג רובוטיקה הוא החוג המתאים!

חוג רובוטיקה – מה זה רובוטיקה?

רובוטיקה זהו תחום מולטי דיסיפלינארי, תחום הנשען על מספר תחומים כמו מדעי המחשב, אלקטרוניקה, תכנות, הנדסת תוכנה, הנדסת ייצור והנדסת מכונות, תחומים המאפשרים ביחד לבנות רובוטים.

הרובוטים הם מכשירים המסוגלים לנוע ולהגיב לפי אותות שהם מקבלים מחיישנים מסוימים. המילה רובוטיקה מקורה בשפה הצ’כית  במילה “רובוטה” שמשמעותה עבודה. המילה נכנסה לשימוש במובן העכשווי בעקבות הספר שכתב המחזאי אייזיק אסימוב, ספר בשם: “אני רובוט”. בספר זה פירט הסופר את שלושת חוקי הרובוטיקה המוטלים על הרובוטים כדי שלא יסכנו את בני האנוש.

הרובוט, לפי המסורת הקלאסית הוא סוכן מכני המורכב ממערכת אלקטרו- מכנית אשר מגיבה לנתונים שהיא מקבלת מהסביבה ודרך התגובה והתנועה שלה יוצרת תחושה של כוונה ורצון עצמאיים. הרובוטים נעים בצורה עצמאית על פי מידע שהם מקבלים מחיישנים. לאחר שהוגדרו ברובוט הפעולות שעליו לבצע, הוא מבצע את הפעולות בעצמו.

כיום המילה רובוט משמשת גם לתיאור של מכונות מוחשיות המופעלות באמצעות תוכנות ממוחשבות המגיבות לנתונים שהם מקבלים מהסביבה, תוכנות הנקראות רובוטים.

חוג רובוטיקה – למי זה מתאים ולמה כדאי ללמוד בו?

חוג רובוטיקה מתאים לילדים שאוהבים לפרק, להרכיב, לחקור ולגלות. החוג מתאים לכל ילד שיש בו סקרנות טבעית להכיר עולמות חדשים ולהבין מהקורה מאחורי הקלעים. בחוג בונים המשתתפים רובוטים ומשחקים שונים שיתוכנתו על ידם ויפעלו באוטומטיזציה מלאה.

מחקרים שנעשו בין ילדים המשתתפים בחוג רובוטיקה גילו שיפור משמעותי בתחום של חשיבה טכנולוגית ויצירתיות. החוג מעורר בין הילדים סקרנות טבעית ודוחף אותם להבין וליישם את היכולות המדעיות ההנדסיות.

במכללת סאן ספארק מכניסים את הילדים המשתתפים בחוג רובוטיקה צעד אחרי צעד אל עולם המדע. החוג משלב עקרונות למידה במתמטיקה, לוגיקה, פיסיקה והנדסה ומכשיר את המהנדסים של הדור הבא!

אולי יעניין אותך לקרוא על הקורסים הבאים:

חוג מחשבים בראשון לציון

חוג סייבר לנוער

בדוק גם

🌈 גידול דור של חדשנים ויזמים במרכז הדרכות סאן ספארק! 🌈

בעולם שבו חדשנות ויזמות הם המפתח להצלחה, חשוב יותר מתמיד להכין את ילדינו לעתיד. בסאן …

Call Now Button