מסלול תכנות בשפת ויז’ואל בייסיק – 86 שעות אקדמיות
על המסלול :
ויז’ואל בייסיק (Visual Basic) הינה שפת תכנות עילית אשר פותחה ע”י חברת מייקרוסופט ומתקדמת ביותר בתחומה. במהלך הקורס ניתן דגש על הוראת היסודות של השפה תוך כדי פיתוח משחקים מגוונים ותוכנות שונות כך שהלומדים יוכלו להתחבר וגם ליהנות. חשוב להדגיש שהמטרה של הקורס היא להכשיר מתכנתים מקצועיים, לפתח סקרנות , חשיבה לוגית, יכולת פתרון בעיות ואהבה לתכנות אצל הילדים והנוער. במהלך שנת הלימודים נדריך את הלומדים להשתמש בכלי פיתוח ויז’ואל בייסיק, לכתוב קודים בשפת התכנות ונכשיר מתכנתים בעלי יכולת פיתוח יישומים למשתמש קצה.
מטרת המסלול תכנות בשפת ויז’ואל בייסיק :
בקורס זה נכשיר מתכנתים שיפתחו תוכנות לארגונים קטנים ובינוניים לפי דרישה כמו משחקי מחשב ולא פחות מכך, יפתחו שיטות מחשבה לוגיות. ויז’ואל בייסיק הינו כלי לפיתוח יישומים לסביבת Windows המצטיינת ביכולת לפתח יישומים במהירות. סביבת העבודה של התוכנה היא מאד ידידותית, הדבר הופך את השפה לפשוטה יותר ללימוד.
קהל היעד :
מסלול הכשרה זה מיועד לילדים ונוער מגילאים 9-17 המעוניינים לקבל ידע בתחום תכנות והתוכנה.
דרישות קדם :
- ניסיון בהפעלת מחשב.
- מבדק התאמה.
- ראיון אישי עם יועץ לימודים.
- יכולת קריאה והבנה הולמת של אנגלית ומעבר בהצלחה של הטסט אנגלית הבסיסית (לא פחות מ- 50%).
דרישות מהסטודנטים וזכאות לתעודת גמר :
- נוכחות של 85% לפחות בכל השיעורים במסלול.
- הגשה מלאה של מטלות.
- מעבר בחינות פנימיות ופרויקט סיום.
- תרגול עצמי, הכנת שעורי בית ועבודות, מעבר מבחנים פנימיים ונוכחות בשעורי עזר.
ערכת לימוד כוללת :
- ספר ויז’ואל בייסיק (דיגיטלי)
- תוכנה ויז’ואל בייסיק
משך הלימודים :
- לימודים 86 שעות אקדמאיות.
- לימודי ערב בשני מסלולים:
- 16:00-18:00 – מפגש שבועי – משך כל מפגש 2.5 שעות אקדמאיות. סה”כ: 32 מפגשים.
- 18:00-21:00 – מפגש שבועי – משך כל מפגש 4 שעות אקדמאיות. סה”כ: 22 מפגשים.
- במידה ובימי הלימוד אשר נקבעו מראש, יחולו חגים ומועדים, הלימודים יבוטלו. ומועד סיום הקורס ישתנה בהתאם.
- לוח חופשות עדכני יופץ ביחד עם לוח השנה המצורף בתיק שמקבל התלמיד ביומו הראשון בלימודים.
ספרי לימוד :
- ערכות לימוד רשמיות של ויז’ואל בייסיק או ספרות מקצועית חלופית.
נושאי הלימוד במסלול :
נושאי הלימוד | פרוט | שעות לימוד |
מבוא | מבוא לשפה, הכרות עם סביבת העבודה, כתיבת תכנית ראשונה | 6 |
הגדרות | פתיחה ושמירה של תכנית, מאפיינים של פקדים | 10 |
פקדים | הכרות עם פקד תווית, תיבת טקסט, כפתור, מאפיינים מרכזיים, תזוזה של פקדים, שינוי גודל | 8 |
כתיבת תכנית | כתיבת תכנית מחשבון, מבוא ועבודה עם משתנים, פעולות חשבון, הכרות עם אירועים, הכרות עם פקד שעון עצר ותרגול, הכרות עם פקד דמות ותמונה | 8 |
מערך פקדים | הכרות עם מערך פקדים ותרגול, בניית מקרן שקופיות, משחק יריות, משחקים נוספים | 8 |
פקד רשימה | הכרות, רשימה משולבת תוך תרגול, לולאות FOR ו- WHILE, בניית מספר תכניות | 10 |
פקדים | פקדים כפתורי בחירה, כפתורי רדיו, בניית שאלון טריוויה, עבודה עם מספר טפסים, הכרות עם מספרים אקראיים, משחק קזינו | 8 |
מערכת ניווט | תיבות קליטה והודאה, תכנות מונחה אירועים, אירועי עכבר, גרירת אובייקטים, יצירה של מודלים וחשיבותם | 8 |
תפריטים | בניית תפריטים, תפריט קופץ, תיבות דו-שיח שכיחות | 8 |
פרויקט גמר | הסבר, הכרות עם הקבצים, קלט ופלט, מערך דינמי ושימושים אפשריים, פקדים חדשים שלא שייכים לארגז הכלים המקורי, פס התקדמות, עבודה עם מחרוזות | 12 |
סה”כ | 86 שעות |
תעודות :
לעומדים בדרישות המסלול תוענק תעודת גמר מטעם סאן ספארק מרכז הידע.
אפשרויות להמשך לימודים :
קורס תכנות מונחה עצמים שפת JAVA
קורס עיצוב תוכנה עם מבוא לתורת הצפנה (קריפטולוגיה) JAVA
קורס פיתוח אפליקציות ג’אבה JAVA ME
קורס טכנאי PC למערכות ביתיות
קורס גרפיקה ממוחשבת ובניית אתרים