טכנולוגיות חדשות של אינטל

טכנולוגיות חדשות של אינטל
טכנולוגיות חדשות של אינטל

יש ממה להתפעל – המעבד החדש של אינטל

חברת אינטל העולמית חשפה לפני מספר שבועות את Skylake, קו המעבדים החדש שרבים ציפו לו. המעבד החדש מיועד בעיקר לטבלטים דו שימושיים ולמחשבים אישיים. קבוצת פיתוח של החברה היושבת במרכז הפיתוח בחיפה, הוביל את התהליך שבו השתתפו גם קבוצות פיתוח בהודו ובארה”ב.

חברת אינטל מסרה שהדור השישי של מעבדי אינטל, צפוי להתאים לסוגים שונים של מחשבים והתקנים, בעיקר למחשבים שולחניים ולמחשבים המשלבים בין מחשב אישי לטבלט. בשלב הנוכחי המעבדים אינם מיועדים לסמארטפונים. ראש צוות הפיתוח שפיתח את קו המעבדים החדש, שלומית וייס, שהיא גם סגנית נשיא באינטל העולמית, התגאתה במוצר החדש וכפי שהיא בעצמה אמרה: “זו הצלחה מדהימה למוצר שעבדנו עליו מעל ארבע שנים.” סוף ציטוט.

בחודשים הקרובים השקות חדשות

אינטל צפויה להשיק בחודשים הקרובים, מעל 48 גרסאות חדשות של מעבדי דור שישי, כשכל גרסה מותאמת למכשיר אחר. ההבדלים בין הגרסאות השונות, מתבטאים בהספק האנרגיה שלהן ובביצועים. חלק מהמעבדים מיועדים לטבלטים, ללפטופים ובכלל, למכשירים ניידים. לפי דיווחים של אינטל, המשתמשים יוכלו ליהנות משיפור של עד פי 3 בחיי הסוללה, עד פי 2.5 בביצועי המחשבים ובשיפור בגרפיקה של עד פי 30 מעלות, בהשוואה למחשבים בני חמש שנים. מעבדי הדור השישי מתבססים על טכנולוגיות ייצור מתקדמות ביותר מבית אינטל, קרי, 14 ננומטר. נקודה נוספת המצביעה על הייחוד של דור המעבדים החדש, הוא התנודה הרחבה של הספק החשמל שמתחילה ב-4.5 וואט ועד להספק של 91 וואט. כתוצאה מכך, המעבדים יכולים לשרת מגוון של מכשירים.

כיצד ישפיעו מעבדי אינטל על תחומים רבים בחיינו

לפי דבריה של שלומית וייס, סגנית נשיא באינטל העולמית, לדור המעבדים החדש, תהיה השפעה גדולה על תחומים רבים בחיינו. תחומים כמו, רפואה, חינוך, סרטים ומשחקים יוכלו ליהנות מביצועיהם המרשימים של מעבדי אינטל, הדור השישי. וייס מוסיפה שהמעבדים החדשים מציגים התקדמות ניכרת במחשוב, לעומת כל מה שהכרנו עד היום. קירק סקאוגן, המשמש כסגן נשיא בכיר באינטל וגם כמנכ”ל של קבוצת מחשבי המשתמש, טוען שמעבדי הדור השישי מבטלים את הצורך בניהול סיסמאות, מציעים אבטחה משופרת ומאפשרים חוויות כמו שליטה קולית וכו’. פרט מעניין שכדאי לזכור אותו, הוא שיתוף הפעולה הצמוד בין מיקרוסופט ואינטל, שבעקבותיו נוצרה התאמה בין שני הגורמים, המעבד של אינטל ומערכת החלונות של מיקרוסופט.

קראו עוד על:

חוג מחשבים

חוג תכנות לילדים

כל הזכויות שמורות © סאן ספארק מרכז הידע.

בדוק גם

המכללה המובילה בישראל להכשרת ילדים ונוער במקצועות המחשב וההיי-טק

סאן ספארק – המכללה המובילה בישראל להכשרת ילדים ונוער במקצועות המחשב וההיי-טק ובעלת מוניטין של …

Call Now Button