3D ו maya מסלול אנימציה ותלת מימד

עולם תלת מימד זה דמיון סאן ספארק מרכז הידע
עולם תלת מימד זה דמיון

מסלול – 110 שעות אקדמיות

על המסלול :

תוכנת מאיה (Maya) היא זוכת אוסקר  ליצירת דמיות דיגיטליות, אנימצייה בתלת-מימד ואפקטים רבים.
המסלול מקנה לבוגריו את הידע למימוש היצירה בעולם התלת מימדי הדיגיטלי והווירטואלי תוך התמקדות בתפיסה תלת מימדית – התייחסות, חשיבה תלת מימדית וחידוד הראיה התלת מימדית.

בנוף לאנימציה תוכנת מאיה נמצאת בשימוש נרחב בתעשיית משחקי המחשב ובענף האדריכלות בבניית מודלים אדריכליים. התוכנה מספקת למשתמש בה כלים רבים ליצירת הדמיות, מודלים, אנימציה ועוד.

מטרות המסלול :

מטרת המסלול הינה לאפשר למשתתפים לרכוש מיומנויות וידע בבניית מודלים, הצבת טקסטורות, תאורה וחומריות, זוויות מצלמה, אפקטים, רינדור, אנימציה מכנאית ואנימציית דמויות ועוד.

קהל היעד:

מסלול הכשרה זה מיועד לילדים ונוער בגילאים 11-17 המעוניינים לרכוש ידע בתחום אנימציה ותלת מימד.

דרישות קדם :

  • רקע בגרפיקה ממוחשבת.
  • מבדק התאמה.
  • ראיון אישי עם יועץ לימודים.
  • יכולת קריאה והבנה הולמת של אנגלית ומעבר טסט אנגלית בסיסית (לא פחות מ- 50%).

דרישות מהסטודנטים וזכאות לתעודות סיום והסמכה :

  • נוכחות של 85% לפחות בכל השיעורים במסלול.
  • הגשה מלאה של מטלות.
  • מעבר בחינות פנימיות ופרויקט סיום.
  • תרגול עצמי, הכנת שעורי בית ועבודות, מעבר מבחנים פנימיים ונוכחות בשעורי עזר.

ערכת לימוד כוללת :

  • ספר Maya (דיגיטלי)
  • תוכנות הדגמה ותרגילי עזר מצורפים על גבי דיסק לספרי לימוד

משך הלימודים

  • לימודים 110 שעות אקדמאיות.
  • לימודי ערב בשני מסלולים:
  • 16:00-18:00 – מפגש שבועי – משך כל מפגש 2.5 שעות אקדמאיות. סה”כ: 41 מפגשים.
  • 18:00-21:00 – מפגש שבועי – משך כל מפגש 4 שעות אקדמאיות. סה”כ: 28 מפגשים.
  • במידה ובימי הלימוד אשר נקבעו מראש, יחולו חגים ומועדים, הלימודים יבוטלו ומועד סיום הקורס ישתנה בהתאם.
  • לוח חופשות עדכני יופץ לכל תלמיד ביומו הראשון ללימודים על גבי לוח השנה שיקבל מהקורס.

ספרי לימוד:

  • ערכות לימוד רשמיות של Maya או ספרות מקצועית חלופית.

נושאי הלימוד במסלול:

נושאי הלימוד פרוט
חלק א’-  תלת מימד בסיסי תיאור מהלך הקורס, הסבר על התוכנה, הסבר על עולם התלת מימד – הפייפליין, תפקידים ודוגמאות. הכרת הממשק וניווט ראשוני בתוכנה. מתן פתרון לבעיות ידועות.
פתיחת פרויקט חשיבות שמות, התחלת מידול פוליגונלי בסיסי – יצירת צורות בסיסיות, האובייקט התלת מימדי ומרכיביו (vertex, edge, face, object mode).
המשך פתיחת פרויקט חזרה על חשיבות השמות ומידול פוליגונלי בסיסי, חשיבות ההיסטוריה ומחיקתה ולימוד היררכיות המהוות בסיס חשוב להמשך העבודה בתוכנה.
מידול פוליגונלי מעשי איך ניגשים למידול? שיטות שונות : התחלה מקובייה, משטח או יצירת פוליגון.
מידול פוליגונלי מעשי המשך העברת עיצוב מדף לתלת על ידי שימוש במבטים האורטוגרפים .
מידול פוליגונלי מתקדם החלקת מודלים (smooth, smooth proxy), מידול סימטרי וחיבור בין הצדדים.
המשך מידול פוליגונלי מתקדם שיטות מידול אחרות כגון מידול על ידי דיפורמרים ושיטות אחרות (extrude edge) , Nurbs, Curves, Surfaces (והקשר בינהם) – צורות בסיסיות, ההבדל והמרה לפוליגונים
תאורה בסיסית תאוריית 3 הנקודות. יצירת הפנסים השונים (point, spot, directional ועוד), יצירת צללים ותרגיל עם אוריינטציה קולנועית.
טקסטור בסיסי שלושת החומרים הבסיסיים (lambert, blinn, phong) ,התכונות וההבדלים ביניהם. תפריט  hypershade שיוך חומרים למודל התלת מימדי.
UV mapping הבנת העיקרון שמאחורי מפת  ה-UV. התנסות במיפוי פשוט של קוביית משחק לשם הבנת העיקרון
רנדור בסיסי תפריט ה- render globals, שיטות הרנדור השונות ורנדור של אנימציה

 (batch render)

הגשות תרגיל המשלב את כל מה שנלמד בסמסטר כולל מידול, טקסטור, תאורה, ורנדור של אובייקט הנמצא בתוך סביבה.
חלק ב’ – תלת מתקדם והכנה לאנימציה אנימציה ועקרונותיה כולל דוגמאות. לימוד כלי האנימצייה הבסיסיים – הסבר על הטיימליין, יצירת קיפריימים, autokey, חלונות ה – dopesheet, graph editor
כלי אנימציה יותר מתקדמים דיפורמרים המעוותים את האובייקט : non linear deformers lattice
rigging 1 יצירת ריג פשוט. Set driven key, Controllers – הכנה לאנימציה
rigging 2 Constrains, Clusters, Blendshapes – דרכים לשלוט על חלקים מהאובייקט
rigging 3 יצירת שלד (Bones, Joints, IK handles) ושיטות אנימצייה שונות (IK vs FK)
rigging 4 skinning– חיבור האובייקט התלת מימדי לעצמות. תיקון וצביעת השפעות של כל joints  על חלקי האובייקט 
rigging 5 סיכום חלק הריגינג ויישום ע”י הכנת ריג  יותר מתקדם לדמות פשוטה תוך שימוש בכל הכלים שנלמדו.
טיקסטור מתקדם UV mapping קצת יותר מתקדם ושיטות חיצוניות למיפוי.
מצלמות סוגי המצלמות השונים הצבתם ותרגיל עם אוריינטציה קולנועית
אנימצייה לאורך PATH ותרגיל המשלב גם מסלולי ותנועות מצלמות חלקות
dynamics מבוא ל-particals  ו- rigid objects  – מנועים היוצרים סימולציות פיזיקליות של העולם האמיתי
שאלות ובקשות לחזרות או לנושאים שלא נלמדו בקורס לקראת הגשה
הגשות תרגיל המשלב כל מה שנלמד בקורס – מידול דמות מטוקסטרת ומוכנה לאנימציה (כוללת קונטרולרים, עצמות, הבעות פנים, מצמוצים וכו’) כל זאת על ידי הכלים שלמדנו בחלק ב’. הכנת סרטון אנימציה קצר המשלב את הדמות בתוך סביבה. סרטון מרונדר וכולל תאורה וסאונד.
6 שעורי עזר הכוללים טקסטור מתקדם, רנדור בעזרת מנוע ה- mental ray, ambient occlusion, שימוש ב- setup machine בכדי ליצור ריג יותר מתקדם עבור דמויות יותר מתקדמות, הרחבה בנושא אנימציה, שאלות או בקשות לנושאים אחרים הקשורים לעולם התלת מימד.
סה”כ 120 שעות

תעודות:

לעומדים בדרישות המסלול תוענק תעודת גמר מטעם סאן ספארק מרכז הידע.

אפשרויות להמשך לימודים:

קורס עריכת וידאו  Adobe Premiere

קורס עריכה וידאו דיגיטלית

קורס תכנות Visual Basic

קורס רובוטיקה NXT

קורס טכנאי PC למערכות ביתיות

בדוק גם

על הדרך בה הרגשה טובה מובילה להצלחה – סאן ספארק המקום הנכון לילד שלך

כהורים ההצלחה והתחושה הטובה של הילדים שלנו הם הדבר הכי חשוב. יש הרבה מאוד דרכים …

כתיבת תגובה

Call Now Button דילוג לתוכן