איך לשמור על הסוללה של המחשב הנייד?

איך לשמור על הסוללה של המחשב הנייד?
איך לשמור על הסוללה של המחשב הנייד?

לשמור על חיי הסוללה

המחשב הנייד הוא אחד המכשירים הקרובים ביותר אליכם וסביר להניח שאתם משתמשים בו באופן יומיומי. מכיוון שהמחשב הינו כלי כה מרכזי וחשוב, יש לשמור עליו ועל הסוללה שלו. באמצעות שמירה על הסוללה תוכלו לעכב את התבלותה.

להלן 8 המלצות אשר יסייעו לכם לשמור על חיי הסוללה:

  1. איזה מחשב לרכוש- מחשב משוכלל או מחשב בסיסי? סוג המחשב שלכם משפיע על חיי הסוללה. גם מחשב משוכלל ידרוש אנרגיה דרך סוללה וגם מחשב פשוט ידרוש אנרגיה דרך הסוללה ולכן, כדאי לכם לבחור במחשב אשר מתאים לצורך שלכם- אם אתם זקוקים למחשב כדי לבצע פעולות רבות כמו למשל- לצפות בסרטים, לשחק, לעצב וכו’, בחרו במחשב משוכלל בעל זיכרון רב. מחשב משוכלל ידע כיצד לנצל את הזיכרון שלו וחייה של הסוללה יתארכו באופן יחסי.

אם אתם זקוקים למחשב כדי לבצע פעולות בסיסיות כמו גלישה באתרים, הדפסה, הקלדה וכו’- רכשו לפטופ בסיסי. בצורה זו תוכלו לחסוך בחשמל דרך סוללה והמחשב לא יתאמץ בצורה רבה מידי.

  1. אם אתם משתמשים בלפטופ מהבית, תוכלו לחבר את המחשב לחשמל ולוותר על השימוש בסוללה למחשב נייד. ככל שתשתמשו בסוללה פחות – כך תוכלו להשתמש בה למשך זמן רב יותר שכן הסוללה יכולה להטען מספר פעמים ולאחר שהיא עוברת את מספר ההטענות הללו איכותה יורדת.
  2. אחסון הסוללה- הסוללה צריכה להיות מאוחסנת בטמפרטורה של 25 מעלות בערך (לא פחות מ- 19 מעלות ולא יותר מ- 30 מעלות).
  3. כמות האנרגיה- רמת הטעינה של הסוללה- כאשר מאחסנים סוללה למחשב נייד יש לוודא כי היא טעונה באופן חלקי (בין 60%-75%). במידה ותהיה הסוללה מלאה לגמרי יתקצר אורך החיים שלה ובמידה והיא תהיה ריקה לגמרי היא תתקלקל.
  4. התנהלות במהלך העבודה- אם אתם עובדים על המחשב והסוללה מלאה לגמרי- נתקו את המטען, חבל להטעין אותה ללא צורך.

רצוי לתת לסוללה להתרוקן כמה שיותר ורק לאחר מכן לטעון אותה לגמרי ולא לבצע את הטענה בהפסקות.

כמו כן, רצוי להתחיל לחבר את המטען כאשר הסוללה מראה על פחות מ- 10%- בצורה זו תוכלו לשמור על העבודה שלכם במקרה ותהיה בעיה בהטענה.

  1. ניתן להטעין את הסוללה למחשב הנייד כאשר המחשב כבוי וכאשר המחשב דלוק- במקרה זה, עשו מה שנוח יותר.
  2. כאשר אתם עובדים על המחשב והסוללה, סגרו את התוכנות שאינן נחוצות לכם וזכרו כי צפייה בסרט או הפעלת משחק מחשב משוכלל ייקחו הרבה אנרגיה מהסוללה.
  3. נקו את הסוללה משום שגם היא עשויה לצבור לכלוך. את ניקוי הסוללה יש לבצע אחת לשלושה עד ארבעה חודשים ולהשתמש במטלית לחה עם אלכוהול.

לחיי סוללת המחשב שלכם- טפלו בה והיא תאריך שנים!

אולי יעניין אותך:

לימוד מחשבים לילדים

חוג תכנות לילדים

כל הזכויות שמורות © סאן ספארק מרכז הידע.

בדוק גם

קורס הכרת המחשב – בסיסי

מסלול – 10 שעות אקדמיות על המסלול המחשב הינו אחת ההמצאות החשובות ביותר לאדם המודרני …

Call Now Button