פייסבוק נגד אינסטגרם

פייסבוק נגד אינסטגרם
פייסבוק נגד אינסטגרם

איזו רשת הצעירים מעדיפים?

כולנו מכירים את הרשת החברתית- פייסבוק. הרשת מונה מעל ל-2.5 מיליארד גולשים ומאפשרת לנו להיות בקשר עם אנשים מכל רחבי העולם.

עד לא מזמן שלטו ברשת תלמידי היסודי ובני הנוער אך לאחרונה חלו שינויים. הסיבה המרכזית לשינויים הינה כניסתם של ההורים לפייסבוק. מצב שכזה אינו מעודד את הצעירים להישאר שם- הרי מי רוצה שהוריו יראו אותו משתגע עם חברים במסיבה או כותב סטטוס אשר מיועד לחבריו? התשובה היא- לא הרבה צעירים ולכן, ארזו בני נוער רבים את מיטב תמונותיהם וסטטוסיהם ועברו למימד וירטואלי אחר- הלא הוא- הרשת החברתית- אינסטגרם.

אינסטגרם- נעים מאוד

האינסטגרם זו רשת חברתית שמאופיינת בקהל גולשים צעיר ומשתפים צעירים מכל העולם תמונות וסרטונים קצרים במהירות וללא מאמץ. את התמונות ניתן לשתף בפייסבוק, בטוויטר, בפליקר וברשתות חברתיות נוספות. באמצעות האינסטגרם אפשר ל”עקוב” אחרי חברים אשר נמצאים באינסטגרם ולהתעדכן בחוויותיהם- לצפות בתמונות, להגיב עליהן ולערוך אותן באופן שנראה מקצועי לגמרי.

רק לא לגלוש עם ההורים

מעבר לרצון לשמור על הפרטיות ולפרסם סטטוסים אישיים ותמונות מרשימות לכולם (חוץ מההורים) ישנן סיבות נוספות לעזיבת הפייסבוק. צעירים שנשאלו על הסיבה לעזיבה השיבו כי הם משתדלים להפחית את כניסותיהם לפייסבוק משום שהשהות בפייס ממכרת ומפני שלא כל כך כיף שם, שכן ישנם לא מעט אנשים שאינם מעניינים אותם.

כמו כן, העידו הצעירים כי לא מעט אנשים שהם לא מכירים מתחילים לדבר איתם בפייסבוק, גם הסיבה הזו מרחיקה אותם מהרשת . במקום זאת הם מעדיפים לשתף את חייהם האישיים עם קבוצה קטנה יותר של חברים.

נמאס מפייסבוק? הייתכן?

סיבה אחרת עשויה להיות עייפות מהפייסבוק. כמו כל טרנד ופלטפורמה טכנולוגית גם במקרה של הפייסבוק, קיימת תחושה של התיישנות החומר ועל כן הצעירים נוהרים לחפש אתה הריגוש הבא, כזה שיתאים יותר לצו השעה ויענה על הצרכים המשתנים של צעירי הדור.

על אף מגמת העזיבה, הצעירים אינם מוחקים את הפרופיל משום שהוא מכיל תמונות, סטטוסים והרבה מאוד חברים ואירועים חשובים כמו ימי הולדת או הזמנות למסיבות והופעות שונות. סביר להניח שהצעירים מבינים כי המושג “נמאס” עשוי לעבור וכי ישנן תקופות שונות וייתכן מאוד שהם ירצו לחזור ולגלוש בפייסבוק בהמשך.

הצעירים של היום כבר אינם הצעירים של לפני מספר שנים- פרטיותם חשובה להם, הם מנסים להפחית חיכוכים עם אנשים זרים, ועדיין, מעוניינים לשתף קבוצה קטנה ומצומצמת של אנשים בכל חוויות היום.

אולי יעניין אותך:

חוג תכנות לילדים

חוג סייבר לנוער

 כל הזכויות שמורות © סאן ספארק מרכז הידע.

בדוק גם

איך הפכה אינסטגרם לאחת האפליקציות הפופולאריות ביותר בעולם

כמעט כולם משתמשים באינסטגרם או לפחות, שמעו עליה. אינסטגרם הינה אפליקציה חינמית המאפשרת לשתף תמונות …

כתיבת תגובה

Call Now Button