מהי המשמעות של מערכות אבטחה בעידן הסייבר

מהי המשמעות של מערכות אבטחה בעידן הסייבר
מהי המשמעות של מערכות אבטחה בעידן הסייבר

חשיבותן של מערכות אבטחה בעידן הסייבר

המרחב הקיברנטי (סייבר) מהווה היום זירה חשובה שבה, ארגונים ממשלתיים ומסחריים, מבצעים ומנהלים חלק גדול מפעילותם. בשל כך, הם לא יכולים להרשות לעצמם, שום פשרה בתחום של אבטחת מידע. לעיתים, פשרה בתחום האבטחה, עלולה לסכן את מערכות המידע ולהוביל לנזקים חמורים ולעיתים, לנזקים בלתי הפיכים. התחום של אבטחת מידע הינו תחום נדרש ביותר בעידן המודרני, מכיוון שכל מידע, אישי או ארגוני, נרשם במאגרי מידע ארגוניים או בתיקים אישיים במחשבים הביתיים.

כיצד מגינים על ארגונים ועוד

על מנת להבטיח שלא תהיה שום גישה לגורמים עוינים למערכות המידע השונות, ארגונים ממשלתיים, ציבוריים ופרטיים, פונים לחברות אבטחת מידע, המתמחות בתחום. אותם ארגונים אינם חוסכים באמצעים ובעלויות, כשמדובר באבטחה מידע של מערכות המידע המכילות מידע רגיש על הלקוחות שלהם, על הפעילות שלהם, שהיא לעיתים פעילות בעלת גוון ביטחוני. חברות אבטחה מתקדמות ואמינות, מעניקות שירותי אבטחת לסייבר, לארגונים ממשלתיים, לגופים ציבוריים ולמגזר הפרטי.

מהם הנזקים שעלולים להיגרם ממתקפת סייבר

האיום על פגיעה במערכות מידע המוחזקות בסייבר, מטריד ביותר, ראשי ארגונים ומנהלי מערכות מידע בארגונים העוסקים בתחומים כלכליים, ביטחוניים וכדומה. למשל, גוף כמו “אנונימוס”, מאיים שוב ושוב לפגוע במערכות מידע רגישות בישראל, ומעמיד גופים ממשלתיים, כלכליים וביטחוניים, בפני מצב רגיש ובמצב של היכון, לקראת מתקפת סייבר אפשרית. נזקים עצומים עלולים להיגרם למערכות מידע שונות ע”י מתקפת סייבר ערוכה וממוקדת. מחיקת מידע חיוני, הכולל פרטים אישיים של לקוחות, מידע מסווג רגיש ושיבוש של מידע קיים, עלולה להפריע לניהול תקין של הארגון, עד להשבתה מוחלטת של תפקודו, לפחות עד שניתן יהיה לשחזר את המידע שנפגע, אם בכלל ניתן יהיה לשחזרו. תפקידן של חברות אבטחת מידע, הוא להגן על מערכות המידע ולשמור על התוכן הקיים של הארגון בקבצים מיוחדים, כדי שניתן יהיה לשחזר את המידע שהם מכילים, במידה של מתקפת סייבר.

 תחום לימוד ועיסוק חדש ומרתק

החשיבות והרלוונטיות של לימודי סייבר מתבטאות קודם כל, בביקוש הער של ציבור גדול של צעירים, ושל אנשים הרואים את עתידם המקצועי בתחום ההייטק ובתחום המחשבים. היום ניתן ללמוד לימודי סייבר במסגרת של קורסים לקבלת תעודה,או לתואר ראשון לתחום של אבטחת מידע. הדרישה הגבוהה לבעלי מקצוע מיומנים ואמינים, מצביעה על תחום לימוד שכבר עכשיו מהווה תחום מבוקש ונדרש, אשר אפשר לבוגריו להשתלב במקומות עבודה שונים ומגוונים.

אולי יעניין אותך:

חוג סייבר לנוער

קורס סייבר לילדים

 כל הזכויות שמורות © סאן ספארק מרכז הידע.

בדוק גם

איזו השפעה יש להורים על מקצוע העתיד של ילדיהם

תפקידם של הורים בבחירת תחום או מקצוע עתידי של ילדיהם, הוא תפקיד חשוב ועשוי להשפיע …

כתיבת תגובה

Call Now Button