אילו דברים חדשים נלמד דרך חוג שחמט למתקדמים

אילו דברים חדשים נלמד דרך חוג שחמט למתקדמים
אילו דברים חדשים נלמד דרך חוג שחמט למתקדמים

למה כדאי לרשום ילדים לחוג שחמט למתחילים ומתקדמים

כמה פעמים ביום יוצא לכם לעבור בסלון, ולראות את ילדכם אוחז בשלט ומזפזפ בין תחנות הטלוויזיה, או לחלופין, שקוע בשיחות עם חברים ברשתות החברתיות, או אפילו, משחק בפלייסטיישן? ילד בן 12 שלא יוצא מהבית לשחק בחוץ עם חברים ושאינו עושה שום פעילות פיזית או אינטלקטואלית, עלול להתאבן מחוסר פעילות מוחית או פיזית. לא כולם חושבים כך, ויש הורים שמרוצים שהילדים מוצאים תעסוקה בבית ואינם מסתובבים ברחוב. אבל, אם אפשר למצוא לילדים תעסוקה שגם תפעיל את החשיבה שלהם וגם תעורר בהם סקרנות ואת יצר התחרות, למה לא לרשום אותם לחוג שחמט למתחילים בסאן ספארק? חוגי שחמט לילדים, למתחילים ולמתקדמים, מאפשרים לילדים למצוא תעסוקה מאתגרת ומרתקת, שמפעילה את החשיבה הלוגית והמתמטית, מחדדת את החשיבה וגורמת לילדים לתכנן ולהפעיל אסטרטגיות שיאפשרו להם לנצח במשחק, שהוא כולו חשיבה אסטרטגית.

אילו כלים מעניקים חוגי שחמט

משחקים נועדו להעביר את שעות הפנאי בצורה מהנה. בין אם אלה משחקי חברה, קופסה, תחרויות ספורט, או משחקי מחשב, לכל המשחקים מכנה משותף, להנעים את זמנם של המשתתפים ולהפעיל מספר חושים. חוגים לילדים מגיל צעיר, שיש בהם אלמנטים של הפעלת החשיבה הלוגית, הפכו לפופולאריים בשנים האחרונות, מאז שילדים הפכו לצרכנים נלהבים של משחקי ותוכנות מחשב. גם חוגי שחמט לילדים, למתחילים ולמתקדמים, מועברים בחלקם בעזרת תוכנות מחשב, אבל לא רק, ילדים המשתתפים בחוגי שחמט לומדים להשתמש בכלים חשובים ולהתמחות בהם ככל שהם מתמידים להשתתף בחוגים. חוגי שחמט מפתחים אצל הילדים, את יכולת ההתמדה, את הזיכרון, את הריכוז, חשיבה אסטרטגית וכמובן, מצליחים לפתח את החשיבה בתחומים נוספים.

שיפור בכל התחומים המחייבים ריכוז וחשיבה מהירה

ילדים שהתמידו בחוג שחמט למתחילים, והשיגו את הידע הנדרש והתקדמו יפה בידע ובמיומנויות של המשחק, עוברים לחוג שחמט למתקדמים. בחוג למתקדמים, הילדים כבר שולטים ברוב רזי המשחק. השתתפותם בקורס למתקדמים נועדה לשפר את המיומנויות שהם רכשו, להקנות להם ניסיון נוסף, וללמוד כיצד ה”גדולים” משחקים את משחק המלכים. אם בתחילת הקורס הראשון, הילדים התבקשו ללמוד כיצד להפעיל חשיבה אסטרטגית, להשתמש נכון בזיכרון וביכולת הריכוז, כשהם מגיעים לקורס למתקדמים, עליהם לפתח תכונות נוספות, שיהפכו אותם לשחקנים שיכולים להתמודד בתחרויות שחמט בארץ ובחו”ל.

בתקופה שהילדים משתתפים בחוג למתקדמים, הם מפתחים תכונות כמו: הקשבה, התמדה וחוכמה. הם לומדים על ערכים כמו סובלנות וסבלנות, לומדים לנצח ולהפסיד בכבוד. הם גם לומדים מהו מתן כבוד הדדי, ולומדים מיד ראשונה מה המשמעות של מושגים כמו: שיתוף פעולה, רצינות, אומץ, אחריות, החלטיות, שאפתנות, משמעת עצמית, מיקוד במטרה, מקוריות, לקיחת סיכונים ועוד.

לעוד קורסים:

לימוד מחשבים למתחילים

לימודי סייבר לנוער

כל הזכויות שמורות © סאן ספארק מרכז הידע.

בדוק גם

על הדרך בה הרגשה טובה מובילה להצלחה – סאן ספארק המקום הנכון לילד שלך

כהורים ההצלחה והתחושה הטובה של הילדים שלנו הם הדבר הכי חשוב. יש הרבה מאוד דרכים …

Call Now Button